© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

יחסי ישראל – יפן: קידום טכנולוגיות

יחסי ישראל - יפן: קידום טכנולוגיות

כבר שנים רבות תעשיית ההייטק במדינה ישראל מושכת משקיעים ותאגידים בינלאומיים מרחבי העולם.

אולם, רק בשנים האחרונות גוברת ההתעניינות של המגזר העסקי היפני במדינת ישראל ובשיתופי פעולה עם גורמים ישראלים. קידום המסחר ושיתוף הפעולה בין ישראל ויפן בא לידי ביטוי בין השאר במספר ההולך וגדל של חברות יפניות אשר מפעילות כאן מרכזי פיתוח, בעקבות רכישת חברות ישראליות או כחלק מאסטרטגיה ליצירת נוכחות מקומית, והיקף המשלחות העסקיות המגיעות לישראל ללמוד על החדשנות הישראלית.

רק לאחרונה החלה לפעול בארץ חברת פוג'יטסו, חברת ה-IT הגדולה ביותר ביפן והחמישית בגודלה בעולם.

 

מערכות יחסים טכנולוגיות

ביקורו של ראש הממשלה נתניהו ביפן בשנת 2014 הוביל לחתימתו של הסכם מו"פ היסטורי, שמטרתו קידום שיתוף פעולה בין חברות ישראליות ויפניות בתחום המחקר והפיתוח. ההסכם הוביל לשלושה פרויקטים משותפים שונים בתחום המו"פ התעשייתי ב-2015, ובתחילת 2017 חתמו שתי המדינות על אמנת השקעות דו-צדדית.

אחד מתחומי העניין עבור חברות יפניות הוא תחום אבטחת הסייבר. החברות היפניות מכירות במעמדה של ישראל בתחום זה, מה שיוצר הזדמנות אדירה עבור חברות ישראליות. ההסכם בין חברת הסייבר הישראלית ראדיפלו (Radiflow) וחברת ה-IT היפנית NEC, משלב בין אבטחת סייבר ואבטחה פיזית. הסכם נוסף, בין חברת ווקלזום מערכות (VocalZoom Systems) לבין FueTrek, מתמקד בטכנולוגיית אודיו המאפשרת בידוד הקול האנושי וניטרול הרעש ברקע.

הסכמים אלה מהווים רק את קצה הקרחון של הפוטנציאל הכלכלי הטמון במערכת היחסים בין יפן וישראל. ביפן יותר מ-130 מיליון צרכנים בעלי יכולת קנייה אשר משוועים לידע ולטכנולוגיה הישראלית. ביחד, שתי המדינות נהנות מחלון הזדמנויות לקידום שיתופי פעולה בתחומי הפינטק, הטכנולוגיה החקלאית, IoT, הרכב, אבטחת הסייבר ועוד.

 

היעד הבא?

ההתעניינות אינה חד-סיטרית. גם חברות ישראליות מתעניינות בהשקעות בשוק היפני במגזרים שונים. שתי המדינות נהנות מיזמים יצירתיים, השואפים לדחוף את גבולות הקידום והפיתוח. נראה כי עידן זה של שיתוף פעולה בין יפן וישראל יתרום להידוק היחסים בין שתי המדינות גם במישורים אחרים, כגון תיירות הדדית ותמיכה בפורומים בינלאומיים.

Source: barlaw.co.il