Together is powerful

גוגל מתירה פרסומות על הימורי ספורט

טים דונהי שפט בליגת הכדורסל האמריקני, ה-NBA, לאורך 13 עונות עד שנת 2007 כאשר נשפט ונגזר עליו עונש בגין הימורים על כמות הנקודות במשחקים בהם שפט. כפי שהתגלה בחקירת ה-FBI את הפרשה, דונהי סבל מבעיית הימורים. הוא הימר עשרות אלפי דולרים על משחקים בהם שפט ואף הפעיל תכנית הימורים לאחר שפנו אליו מארגון פשע.

 

להימורי ספורט מטבעם פוטנציאל להיות אטרקטיביים לא רק לאנשים בעלי נטיה להתמכרות להימורים, אלא גם לאנשים נורמטיביים בעלי עניין בספורט. במחקרים רבים הודגם שההנאה מצפיה במשחק גוברת משמעותית כאשר הצופה הימר על אחד הצדדים. סוגי הימורים נפוצים כוללים ניחוש המנצח, התוצאה הסופית והניקוד לכל קבוצה. לכל אחד מענפי ספורט הפופולאריים כגון כדורסל, כדורגל, פוטבול, נהיגת מרוצים ואגרוף קיימים מגוון הימורים המתאים לאופי ומבנה המשחק.

 

במאי 2018, קבע בית המשפט העליון האמריקני בפסק דין בולט (מרפי נ׳ איגוד האתלטיקה הלאומית של הקולג׳ים) שיש לבטל את האיסור הפדרלי על הימורי ספורט. קביעה זו ביטלה את חוק ההגנה האמריקני על ספורט מקצועני וחובבני משנת 1992 (PASPA) שאסר על מדינות ארה״ב לאשר או לתת רישיון להימורי ספורט. בפסק דינו, ביהמ״ש העליון האמריקני קבע בין היתר שחוק ה-PASPA הינו בלתי חוקתי ופוגע בזכות המדינות בארצות הברית להתיר הימורי ספורט בשטחן. לאור פסיקה זו, נוצרה הזדמנות למספר מדינות להרשות הימורי ספורט, ביניהן ניו ג׳רזי, נוואדה ומערב ווירג׳יניה.

 

גוגל היא השחקנית הדומיננטית ביותר בעולם בשוק הפרסום המקוון. באמצעות הצעת שירותים חינמיים באיכות גבוהה, היא משיגה תובנות המאפשרות הצגת פרסומות מדויקות למשתמשיה. מוקדם יותר השנה גוגל עדכנה את מדיניותה לפרסומות על הימורים ומשחקים. החברה הודיעה כי במסגרת השקה מוגבלת מפרסמים בעלי רישיון להימורים במדינות ניו ג׳רזי, נוואדה ומערב ווירג׳יניה, יוכלו לקדם תוכן של הימורי ספורט בתוך גבולות מדינות אלו בארה”ב. ההיתר של גוגל תלוי, בין השאר, בכך שהמפרסמים יחזיקו ברישיון תקף להימורים שהונפק על ידי מחלקת האכיפה למשחקים בניו ג׳רזי, הוועדה לפיקוח על המשחקים בנוואדה, או הלוטו של מערב וירג׳יניה בהתאמה. בנוסף, בעקבות עדכון מדיניות הפרסומות של גוגל, רשימת המדינות בהן מותר לפרסם הימורי ספורט במסגרת ה- beta launch התרחבה. כעת היא כוללת גם את פנסילבניה, רוד איילנד, מונטנה, אייווה, ואינדיאנה.

 

יחד עם זאת, ההשתייכות לאחת מהמדינות המורשות אינה מבטיחה את הזכאות לפרסם הימורי ספורט. המפרסם נדרש לפעול על פי תנאים מחמירים של גוגל על מנת לקבל רישוי רשמי של Google Ads. כחלק מהדרישות הטכניות של גוגל, המפרסם חייב להיות מפעיל של משחקי קזינו חברתיים. כמו כן עליו להחזיק ברישיון מקומי תקף להפצת משחקים ולקידום הימורי ספורט ולכוון את תוכן הפרסומות אך ורק כלפי משתמשים הנמצאים בתוך מדינות ארה״ב המורשות.

 

אולם, חשובים מכך הינן הדרישות הנוגעות לשלומם של המשתמשים שאליהם מכוונות הפרסומות:

 

  1. המפרסם מחויב לוודא שדפי הנחיתה יציגו מידע באשר להתנהגות אחראית בהימורים
  2. על הפרסומות להכיל מידע על סיוע למהמרים
  3. יש לפרסם אזהרה כנגד סכנות ההתמכרות להימורים במקום בולט
  4. על המפרסם לפעול בהתאם למדיניות האוסרת על כל אדם מתחת לגיל 21 מלהשתתף בהימורי ספורט.

 

לסיכום

מומלץ למפרסמים להיות מעודכנים תמידית בשינויים כלשהם במדיניות הפרסום של גוגל. זאת על מנת להימנע מביצוע הפרה, העלולה להוביל לפסילת פרסומות ואף לביטול או השעיית חשבונו של המפרסם וחסימת כלל הפעילות בפלטפורמת הפרסום של גוגל.

אין ספק שהימורי ספורט ימשיכו לצמוח כתעשייה המגלגלת מיליארדי דולרים ויהיו הזדמנות עסקית רווחית במיוחד. לכן על המפרסמים למלא בקפידה אחר תנאיה המחמירות של גוגל.

 

***

מחלקת האינטרנט של משרדנו מייצגת חברות רבות וביניהן, חברות העוסקות במתן שירותים בתחום ההימורים. לאור שינוי המדיניות של גוגל, אנו עומדים לרשותכם להבהרות נוספות. 

Tags: גוגל | גיימינג | הימורי ספורט | פרסומת