Warning: preg_match(): Unknown modifier '�' in /home/rootbar/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/inc/absolute-links/absolute-links.class.php on line 186

Warning: preg_match(): Unknown modifier '�' in /home/rootbar/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/inc/absolute-links/absolute-links.class.php on line 186
© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים /  רגולציה של בינה מלאכותית

13 במרץ, 2024

אירופה: חוק לפיקוח ובקרה על פיתוח ויישום טכנולוגיות בינה מלאכותית

חוק הבינה המלאכותית חל, בדומה לחקיקה כלל-אירופאית אחרת, גם על חברות שאינן מאוגדות באיחוד האירופאי אלא רק מציעות בו שירותים, ולפיכך, הוא עשוי לחול גם על חברות ישראליות המציעות שירותים באירופה.

5 במרץ, 2024

זכויות יוצרים: בית המשפט בארה"ב דחה חלק מהטענות נגד OpenAI

נושא זכויות היוצרים וההגנה עליהן מצוי בליבת השימוש של חברות העושות שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית. על-כן, חשוב לוודא, שככל שקיימים הסכמים בין שחקנים שונים במשק ובין ספקי טכנולוגיית בינה מלאכותית, אלה יכללו הוראות המגינות על אותם .שחקנים מפני טענות משפטיות ביחס לזכויות היוצרים

28 בינואר, 2024

כותרת: דיני הפרטיות והבינה המלאכותית בישראל ובעולם: מבט ל-2024

המגמות שנראו ב-2023 וודאי ימשיכו ויעמיקו ב-2024, עם רגולציה הולכת ומתפתחת על כלי AI, סוגיות חדשניות של פרטיות ואבטחת מידע וניסיון של רשויות בארץ ובעולם להדביק את הקצב בו הטכנולוגיה משתנה ומשנה את פני העולם העסקי.

24 בינואר, 2024

ברנע: וובינר בנושא ניהול סיכונים בהתקשרות עם ספקי בינה מלאכותית

משרדנו קיים וובינר בשיתוף עם ארגון היועצים המשפטיים בישראל, במסגרתו ד"ר אבישי קליין, מוביל את פרקטיקת הפרטיות, הסייבר וה- AI במשרד, דיבר על הסיכונים האפשריים בהתקשרות עם ספקי בינה מלאכותית.

22 בינואר, 2024

מדריך משפטי להטמעת כלי AI בארגון

בעוד שכלי AI יכולים לתרום תרומה משמעותית לעסקים, גם אם אינם טכנולוגיים, חשוב להכיר היטב את החשיפות שכלים אלה עשויים לייצר, כדי לבצע בחינה והטמעה באופן חוקי ושקוף.

4 בינואר, 2024

זכויות יוצרים ו-AI: ה-New York Times תובע את OpenAI ואת מיקרוסופט

המתח בין שמירה על זכויות יוצרים של יוצרי תוכן לבין פיתוח של פלטפורמות AI מגיע שוב לפתחם של בתי המשפט. האם רגולציה מתאימה תוכל ליישב בין הצרכים השונים?

29 בנובמבר, 2023

בית המשפט מבקר את שימושה של משטרת ישראל בכלי בינה מלאכותית

אדם שנכנס לגבולות הארץ וסמים בכליו, ביקש לחשוף את השימוש של משטרת ישראל בכלי AI שהביאו להכללתו ברשימה של חשודים כבלדרי סמים. הביקורת שמתח בית המשפט על המשטרה מבהירה – גם אם מערכת ה-AI מובילה לזיהוי נכון או להחלטות מדוייקות – המנגנון שלה צריך להיות ברור, בר הסברה ונגיש לביקורת. 

5 בנובמבר, 2023

ארה"ב: צו נשיאותי לקביעת מדיניות לשימוש ופיתוח בינה מלאכותית

ארה"ב מבקשת לקבוע כללים לפיתוח ושימוש בטוח של בינה מלאכותית כדי להסדיר את פעילות הממשל ולבסס את ההובלה שלה בתחום ה-AI והרגולציה שלו.

28 באוגוסט, 2023

ארצות-הברית: האם למערכת בינה מלאכותית יש זכות לזכויות יוצרים?

למי שייכות זכויות יוצרים על תמונה שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית? ליוצר, לטכנולוגיה או לאף אחד? הפסיקה האחרונה בארה"ב קושרת בין הזכות להגנה בהקשר זה לבין מידת המעורבות ביצירה.

26 ביולי, 2023

בינה מלאכותית במשרד: כך תעשו זאת נכון

עוה"ד נטע ברומברג ואבישי קליין ממשרדנו, התראיינו לידיעות אחרונות ונתנו טיפים למעסיקים בקשר לשימוש נכון בבינה המלאכותית במקומות עבודה.

11 ביולי, 2023

קליפורניה: תביעה ייצוגית נגד ChatGPT בקשר להפרת פרטיות

על מי האחריות לשמור על פרטיות מידע שטכנולוגיות אלה אוספות? תביעה ייצוגית חדשה בקליפורניה מתווספת לשורה של תביעות שעשויות להבהיר שאלות אלה.

5 ביוני, 2023

מתי ואיך מותר למעסיק לעקוב אחר עובדים העובדים מרחוק?

מעסיקים המבקשים לעקוב אחר עובדיהם באמצעים טכנולוגיים חייבים להקפיד על ניסוח מדיניות ברורה, יידוע, ושימוש סביר ומידתי באמצעים אלה, כדי להגן על פרטיות עובדיהם ולהמנע מחשיפות. 

5 במאי, 2023

ברנע: אירוח כנס בנושא בינה מלאכותית ורגולציה

אירחנו כנס בנושא בינה מלאכותית ורגולציה בהשתתפות גלעד סממה, ראש הרשות להגנת הפרטיות בישראל ובכירים נוספים. הכנס התקיים בשיתוף AIPP האיגוד הבינלאומי למומחי פרטיות ולשכת המסחר ישראל-אמריקה. בכנס הרצה ד"ר אבישי קליין, ראש תחום הפרטיות והסייבר בברנע בנושא האסדרה של הבינה המלאכותית בארץ.

4 באפריל, 2023

תביעות והליכי אכיפה: פגיעה בפרטיות באמצעות בינה מלאכותית (AI)

חודשים ספורים אחרי שתוכנת ChatGPT הפכה לבת בית אצל מיליוני משתמשים, מתחילות לצוץ תביעות הקשורות בפרטיות ובאבטחת המידע של המשתמשים בה. המסקנות מתביעות אלה רלוונטיות לכל החברות העוסקות בפיתוח ובהטמעת טכנולוגיות AI.

21 בפברואר, 2023

בינה מלאכותית (AI) ורגולציה: העתיד כבר כאן

ככל שהבינה המלאכותית חודרת ליותר תחומים בחיים הפרטיים והציבוריים, כך גובר הצורך להסדיר את השימושים של הטכנולוגיה. ברחבי העולם כבר קיימות רגולציות שונות בתחום, ואלה הולכות ומתקדמות בקצב מהיר.

15 בינואר, 2023

דיני תחרות: האם תמחור מבוסס AI מהווה פגיעה בתחרותיות?

השימוש המסחרי ההולך וגובר במנועי תמחור מבוססי אלגוריתמים (מבוססי בינה מלאכותית – AI) עתיד להניח לפתחן של רשויות התחרות אתגרים חדשים, גם בשל יצירת חששות לתיאומים בין מתחרים באמצעים חדשים, וגם – ואולי בעיקר – משום שמנועי תמחור כאלה מעצימים את כשלי התחרות הקיימים ממילא בשווקים דלי מתחרים. על אתגרים אלה מפרטים גל רוזנט ורן כרמי בכתבה בכלכליסט.

8 באוגוסט, 2022

רשות הגנת הפרטיות מחדדת את היקף חובת יידוע במסגרת איסוף ושימוש במידע אישי

בין היתר, הרשות מדגישה כי כאשר איסוף מידע אישי מתבצע על ידי מערכות לקבלת החלטות מבוססות אלגוריתמים ובינה מלאכותית, דוגמת בוטים בצ'טים, לא יכולה להיות הסכמה מדעת למסירת המידע ולכן איסוף מידע אישי באופן זה עלול להוות פגיעה בפרטיות.