© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

היעד הבא – אנרגיה מתחדשת

היעד הבא - אנרגיה מתחדשת

במשך שנים הובילה ישראל את העולם בתחום הטכנולוגיה ובפיתוח יזמות וצמיחתה. אחרי שהשיגה מעמד מוביל בתחומי אבטחת הסייבר וביוטכנולוגיה, הציבה לעצמה מדינת ישראל יעד חדש – העצמת יכולותיה בתחום האנרגיה המתחדשת.

לא מכבר הכריזה ממשלת ישראל על יוזמה חדשה שתתמקד בהנעת הפיתוח של תחום האנרגיה המתחדשת, כחיל חלוץ במאה הנוכחית. קריאה זו יוצרת הזדמנות פז עבור חברות האנרגיה הישראליות, ועבור משקיעים המבקשים לקחת חלק בצמיחה הצפויה בשנים הבאות.

 

הנה באה השמש

ישראל הינה מדינה שמשית, ובהתאם להערכות של מרכז האנרגיה המתחדשת של אוניברסיטת תל-אביב, ניתן לספק את מלוא דרישות האנרגיה של המדינה על-ידי הצבת לוחות סולאריים ב-8% בלבד משטח הנגב. על מנת להשיג יעד זה, זקוקה המדינה לטכנולוגיה שתמקסם את הפקת החשמל ממקורות סולאריים ותאגור אנרגיה סולארית באופן יעיל, יחד עם ביצוע התאמות לתשתיות, כדי להשיג הולכת חשמל סולארי באופן יעיל יותר בכל רחבי הארץ. לצורך כך נדרש היקף הולך וגובר של כח אדם שישקוד על פיתוח הטכנולוגיות הנדרשות ויספק פתרונות לאתגרים השונים בתחום.

 

ההזדמנות בפתח

לפני שנה, 2.6% מהאנרגיה של ישראל הופקה ממקורות מתחדשים. בהתחשב בהיקף האנרגיה הסולארית הזמינה, קיימות הזדמנויות אדירות בתחום זה. לאחרונה פרסמה רשות החשמל את שמות הזוכים במכרז הראשון, מתוך ארבעה מכרזים שעתידים להיערך השנה, בתחום הפקת אנרגיה סולארית. הזוכים במכרז התחייבו להפיק כמעט 235 מגה-וואט של חשמל, מתוך 300 MW שהוקצו למכרז זה. ההיקף הכולל של ארבעת המכרזים המתוכננים הינו מעל 1,000 MW.

מלבד יצירת הזדמנויות עבור החברות הבונות את המתקנים, המיקוד החדש על הפקת אנרגיה סולארית יכול להביא לשגשוג בקרב חברות סטארט-אפ טכנולוגיות, כמו גם חברות מבוססות המפתחות מנגנונים לאגירת והעברת אנרגיה סולארית.

 

השורה התחתונה

אין ספק שכעת, יותר מבעבר, קיימות הזדמנויות לקדם טכנולוגיות שונות בתחום. אם אתה רוצה לקחת מעורב בתעשייה צומחת זו, עליך להכיר ולהבין את המבנה הרגולטורי שקבע משרד האנרגיה.

 

עורכי דין במשרד ברנע מלווים מזה שנים מיזמים טכנולוגיים הפועלים בתחום אנרגיה מתחדשת. שותפי המשרד עומדים לשירותך בליווי התהליך להקמת חברתך, מתן ליווי שוטף או לפני ביצוע השקעה וגיוס הון. 

Source: barlaw.co.il