בית · עדכוני לקוחות · עובדי קבלן
על פי התקנות, על מזמין שירותים לערוך התחשבנות עם הקבלן המספק את השירותים, אחת לרבעון, וזאת בהתייחס לתשלומים לכלל עובדי הקבלן (שירותים – שירותי ניקיון, שמירה, אבטחה והסעדה).
התיקון החשוב נועד להגן על עובדי קבלן, ומחייב מזמיני שירותים לטפל באירועי הטרדה מינית שנעשו בשטחם גם אם העובדים הנם עובדי קבלני שירות ולא קבלני כוח אדם.
תקנות חדשות מסדירות לראשונה את פירוט רכיבי השכר של עובדי ועובדות קבלן בתחומי השמירה, האבטחה, הניקיון וההסעדה.
פסק הדין צפוי להרחיב את תביעות עובדי קבלני השירותים בנוגע לזכויותיהם. לאור ההרחבה, מומלץ למעסיקים לייצר שיטות עבודה חדשות מול קבלני השירות ועובדיהם ולנהל את החשיפות בקשר לכך, לטייב הסכמי התקשרות וכמובן – לבצע ניטור זכויות של העובדים באמצעות דוח בודק שכר מוסמך.
אחת מצורות ההתקשרות האפשריות בין צדדים להסכם היא מתן שירותים כנותן שירותים עצמאי. צורת התקשרות זו אינה חביבה במיוחד על בתי הדין לעבודה השואפים, כעניין שבמדיניות, להחיל יחסי עבודה במקרים בהם מוגשות תביעות בדבר קיום יחסי עובד ומעסיק. אחת לתקופה נקבעים כללים חדשים בפסיקת בתי הדין לעבודה בנוגע להכרה ביחסי עבודה ובנוגע לחישוב בדיעבד של זכויותיהם של נותני שירותים כעובדים.
ביולי האחרון, התקבל פסק דין חשוב ביחס לחובת מזמין שירות לקחת חלק בהליכי שימוע של עובדי קבלן אשר מועסקים בחצריו. אז נקבע כי היקף חובת השימוע תלוי בנסיבות המקרה.