© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

רשות ניירות ערך: אופציות בינאריות – לא ניתנות לרישוי

רשות ניירות ערך בוחנת בקשות שהוגשו לקבלת רשיון עבור מסחר פיננסי מקוון בחשבון נוסטרו כאשר כחלק מתהליך רישוי זה, הרשות מפרסמת מעת לעת הודעות לעיתונות המבהירות סוגיות שונות הקשורות להיקף החקיקה בנושא.

באחת ההודעות לעיתונות שפורסמו לאחרונה, ציינה הרשות שהיא לא תאפשר הצעות מסחר באופציות בינאריות בזירות סוחר מקוונות. לדבריה, הסיבות להחלטה זו הינן מאפייניהן המורכבים של אופציות בינאריות והקושי לתמחר אותן מחד, והחשש מאידך שהיא לא תצליח לפקח עליהן באופן אפקטיבי.

 

בהודעתה קובעת עוד הרשות שהמסחר באופציות בינאריות דומה במהותו למשחק הימורים ולכן, מתן רישוי להמשך המסחר באופציות בינאריות עלול לפגוע בלקוחות הזירות ולפגוע במוניטין של השוק בכללותו.

 

בהתאם לכך, דורשת הרשות מכל מבקש רשיון אשר כלל בבקשתו מוצרי אופציות בינאריות להוציא מוצרים אלה מהאפליקציה ולסיים את פעילות המסחר באופציות בינאריות – אחרת, בקשתו לרשיון תדחה.

 

אין ספק שהתפתחות זו פוגעת בשוק המקוון לאופציות בינאריות בארץ, ועל כן, על בעלי עניין בשוק זה לבחון את מצבם ולהחליט על צעדיהם הבאים. ניתן לשקול, לדוגמא, האם לערער על עמדה זו של הרשות בבית משפט – מאחר ולא קיימת בחקיקה החלה שום התייחסות כלשהי לאופציות בינאריות, וניתן לטעון, בין היתר, כי החלטה זו של הרשות חורגת מגבולות סמכותה.