© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

חג פסח: עבודה בזמן סגר – הנחיות למעסיקים

  • האם עובדים רשאים להגיע למקום העבודה מיום 8.4.2020 ועד ליום 10.4.2020 בשעה 6:00 בבוקר?

במקום עבודה ביישוב שמרבית תושביו יהודים לא יכולים לשהות עובדים כלל. יחד עם זאת, מעסיק רשאי לאפשר שהייה של עובדים במקום העבודה אם שהייה כאמור הכרחית לשמירה על מקום העבודה, תחזוקה או  ביצוע פעילות חיונית או דחופה במקום. על המעסיק לצמצם, ככל האפשר, את מספר העובדים למספר הדרוש למטרות אלה, ובכל מקרה לוודא שמספר העובדים אינו עולה על 15% מסך העובדים, או 10 עובדים.

  • האם מעסיק בעל היתר להעסיק עובדים בשעות המנוחה השבועית נדרש גם הוא לצמצם את הפעילות?

מעסיק שרשאי להעסיק עובדים בשעות המנוחה השבועית יכול להמשיך ולהעסיק את עובדיו על פי האמור בהיתר, בלבד. במקומות עבודה כאלה אין להעסיק עובדי מעטפת, שאינם מטפלים בפעילות החיונית במקום העבודה.

  • ומה עם מעסיקים שפועלים בתחומים שהוגדרו בתקנות שעת חירום (מפעלי מזון, משקאות, טואלטיקה, הובלה, וכו')?

מפעלים בתחומים אלה ונוספים, וכן מפעלים שמספקים שירותים למפעלים אלה, מפעלים מועדפים כהגדרתם בסעיף 51 לחוק לעידוד השקעות הון, ופרויקטים של בינוי ותשתית שמאפשרים עבודה באוויר הפתוח – יוכלו להמשיך לעבוד בהיקף של עד 100% מכוח העבודה, תוך הקפדה על צמצום הפעילות לפעילות חיונית בלבד.

  • האם יופקו אישורי מעבר מיוחדים לתקופה זו?

להבנתנו, אתמול הבהיר המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה כי לא יינתנו אישורים שכאלה. זאת על יסוד ההנחה שלפי ההנחיות שפרטנו מעלה, אזרחים יכולים לנוע ממקום למקום גם אם אינם עובדים חיוניים.

  • האם יש חשש שעובדים שיסעו לעבודה בתקופה זו יעוכבו על ידי כוחות שיטור?

כן, יש חשש שכזה. יחד עם זאת, להבנתנו, חודדו ההנחיות למשרד לביטחון פנים ולגורמים בשטח להמנע מעיכוב וממתן קנסות לעובדים הנוסעים למקום העבודה. יחד עם זאת, ועל מנת להקל ככל הניתן על מפגשים בין עובדים לכוחות שיטור אנו ממליצים להצטייד מראש באישור מאת מקום העבודה המתייחס לכך שהעובד/ת הרלוונטי/ת מועסק במקום עבודה הפועל בתחומים שהוגדרו בתקנות.

  • האם עובדים רשאים לעבוד מהבית?

גם בימים אלה, חל הכלל לפיו אין להעסיק עובדים יהודים בשעות המנוחה השבועית והחג ללא היתר מיוחד. יחד עם זאת, בערב החג, לפני כניסת השבת ולאחר צאתה – ניתן להעסיק עובדים מהבית כרגיל, ובלבד שניתנה להם מנוחה שבועית בת 36 שעות מכניסת השבת ועד צאתה. גם בהתייחס לעובדים שאינם יהודים יש לשמור על שעות המנוחה השבועית.

 

לאור המציאות המשתנה באופן תדיר, אנו עומדים לשירותכם בכל סוגיה הנוגעת להעסקת עובדים. 

תגיות: מעסיקים | עבודה | קורונה