© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

רשות החדשנות: קרן הזנק חדשה – 'Boost להייטק'

רשות החדשנות משיקה קרנות הזנק חדשות במסגרת חבילת 'Boost להייטק'. הקרנות ישקיעו, לצד משקיעים מהשוק הפרטי, כ-500 מיליון ₪ בשנה בסבבי Pree Seed, Seed ו-Round A.

 

הקרנות ניתנות במסגרת מסלול הטבה מס' 7 של רשות החדשנות, ונועדו לעודד צמיחה של חברות הזנק בישראל הפועלות בתחומי מחקר ופיתוח, ברמת סיכון גבוהה ובשלבים מוקדמים של פעילות.

 

הקרנות מקוות לעודד צמיחה של חברות הזנק בעלות טכנולוגיות חדשניות, וכן השקעות של משקיעים פרטיים בחברות הזנק ישראליות בתחומים בהם קיים מיעוט יחסי של משקיעים וזמינות נמוכה של הון פרטי להשקעה. קרנות ההזנק מיועדות לחברות ישראליות למספר צרכים:

 

  1. השלמת הפיתוח של מוצר טכנולוגי חדשני (כולל ביצוע ניסויים במתקני הרצה).
  2. קידומו העסקי של המוצר בשווקי היעד.
  3. בניית יכולות ותשתיות פנימיות לצמיחת החברה ולהתבססותה.

     

היתרונות העיקריים של הקרנות – וודאות רב שנתית ומימון שאינו מדלל

אחד היתרונות של הקרן הוא שהיא מאשרת מראש מענק רב-שנתי בשיעור קבוע, עד להגעת החברה לאבן הדרך המימונית הבאה, ללא צורך בהגשת בקשה מדי שנה.

 

כרגיל, המימון של רשות החדשנות הינו מימון שאינו מדלל את בעלי המניות. כלומר, בתמורה למימון שהשקיעה רשות החדשנות, הרשות תקבל תמלוגים ממכירות החברה ולא מניות בחברה, אך ורק במידה והמיזם הצליח להגיע לשלב המכירות.

 

הקרנות בנויות מ-3 מסלולי השקעה מרכזיים המתמקדים בשלושה שלבים כאשר חברה יכולה להגיש בקשת תמיכה במסגרת מסלול פעם אחת בלבד.

 

  1. Pre Seed
    רשות החדשנות תשתתף בסבב השקעה בשלב ה-Seed Pre בשיעור מענק של 60% מגובה סבב ההשקעה ועד לתקרת מענק של 1.5 מיליון ₪ בחברות שגייסו לא יותר מ-1.5 מיליון ₪ מיום התאגדותן ועד 3 חודשים לפני חודש הגשת הבקשה, ושסך ההכנסות שלהן לא עולה על 300 אלף ₪ בשנה הקלנדרית האחרונה לפני הגשת הבקשה. בנוסף, חברות שעומדות בתנאים של חברה מועדפת (אחד היזמים המחזיק לפחות 33% מגיע מאוכלוסייה בתת ייצוג בהייטק או שמקום פעילותן באזור פיתוח א') תקבלנה תוספת של 10% על המענק. 

  2. Seed
    רשות החדשנות תשתתף בסבב השקעה בשלב ה-Seed בשיעור מענק של 50% מגובה סבב ההשקעה ועד לתקרת מענק של 5 מיליון ₪ בחברות שגייסו לא יותר מ-7.5 מיליון ₪ מיום התאגדותן ועד 3 חודשים לפני חודש הגשת הבקשה, ושסך ההכנסות שלהן לא עולה על 3 מיליון ₪ בשנה הקלנדרית האחרונה לפני הגשת הבקשה. חברות שעומדות בתנאים של חברה מועדפת תקבלנה תוספת של 10% על המענק.

  3. Round A
    הרשות תשתתף בסבב השקעה בשלב ה-Round A בשיעור מענק של 30% מגובה סבב ההשקעה ועד לתקרת מענק של 15 מיליון ₪ בחברות שגייסו לא יותר מ-50 מיליון ₪ מיום
    התאגדותן ועד חודשים לפני חודש הגשת הבקשה, ושסך ההכנסות שלהן לא עולה על 30 מליון ₪ בשנה הקלנדרית האחרונה לפני הגשת הבקשה. גם כאן תחול ההטבה לחברות הפועלות באזור פיתוח א'.

 

המסלולים פתוחים להגשה באופן מקוון באזור האישי באתר רשות החדשנות https://innovationisrael.org.il/

 

 

***

 

עו"ד חן שקד הוא שותף במחלקת ההיי-טק בברנע ג'פה לנדה.
חן ישמח לעמוד לרשות יזמים ויזמיות בכל הקשור בהתנהלות מול רשות החדשנות.

תגיות: סטארטאפ | רשות החדשנות