© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

תקנות הגנת הפרטיות בקליפורניה נכנסות לתוקף

בית משפט בקליפורניה קבע לאחרונה, כי יש להתחיל את האכיפה ביחס לתקנות לפי חוק הגנת הפרטיות (CCPA/CPRA) באופן מידי, לאחר השהיית תהליכי האכיפה במסגרת הליך משפטי.

 

התקנות מסדירות היבטים פרקטיים רבים של ההוראות הקבועות בחוק הגנת הפרטיות במדינה. בין היתר, התקנות מתייחסות לנושאים הבאים:

 

  • האופן בו יש להציג מידע לצרכנים שאת הסכמתם מבקשים: קריא גם במסכים קטנים, נגיש לאנשים עם מוגבלות, באמצעות קישורים הדומים לכל הקישורים האחרים באתר מבחינת גודל וגופן בכל השפות בהן מוצג אתר האינטרנט ועוד.
  • הימנעות משימוש ב"דפוסים אפלים" – תהליכים המובילים את המשתמשים לבחור באפשרות מסוימת ולא אחרת. דוגמאות לדפוסים כאלה הן כפתור הסכמה בולט ונראה לעין לצד כפתור סירוב קטן ומוסתר, סימון מראש של תיבות סימון, הארכת התהליך באמצעות מסכים רבים, ועוד.
  • פירוט לגבי סוגי המידע שיש להציג במדיניות הפרטיות ובכלל זאת: אפשרות להדפסה, תיאור מפורט של קטיגוריות המידע הנאספות ופירוט לגביהן, תיאור מלא של הזכויות הניתנות לצרכנים ואופן מימושן, התייחסות לסימני פרטיות בדפדפן ועוד.
  • פירוט לגבי אופן הצגת הודעה לצרכנים בזמן איסוף המידע ובכלל זאת: הצגה בקישור ברור או בטופס מקוון, פירוט לגבי קטיגוריות המידע הנאסף ומטרות האיסוף, הכללת קישור למקום הרלוונטי במדיניות הפרטיות ועוד.
  • פירוט לגבי התוכן הנדרש בעת חתימת חוזה עם ספק שירות. בין היתר על החוזה לכלול: הגדרה של הצורך העסקי הפרטני בעיבוד המידע, איסור על שימוש במידע מעבר למערכת היחסים בין הצדדים, אמצעים לבחינה של עמידת הספק במחויבויות והבטחה שהספק מקיים את הדרישות ועוד.

 

החלטת בית המשפט על תחילת תהליכי האכיפה, בנוסף להוראות החוק הכלליות הנאכפות כבר כיום, צפויה להוביל לעליה ממשית באכיפה כנגד חברות העומדות בתנאי הסף של חוק הגנת הפרטיות בקליפורניה (CPRA).

 

****

 

מחלקת הפרטיות והסייבר של ברנע ג'פה לנדה עומדת לשירותכם בכל שאלה ביחס להתאמת פעילות עסקית להוראות דיני הפרטיות בישראל, באירופה, בארה"ב ובשטחי שיפוט אחרים.

 

ד"ר אבישי קליין הוא שותף בברנע ג'פה לנדה, ועומד בראש המחלקה.

 

עו"ד מאשה יודשקין היא עורכת דין במחלקה.

 

תגיות: CCPA | CPRA