© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

חברות פינטק: תכנית חדשה תאפשר הקלות רגולטוריות

אף שישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בתחום הפינטק, חברות פינטק מקומיות מתמודדות עם קשיים רגולטורים רבים. תזכיר חוק חדש מבקש לענות על צרכי חברות פינטק ולסייע להם תוך מתן הקלות רגולטוריות שונות זאת ע"י הקמה של "ארגז חול". מטרת התכנית, בהשראה של תוכניות שונות שהונהגו כבר ביפן, אוסטרלי וסינגפור, היא הקמת סביבת ניסוי ייחודית, "מגרש משחקים רגולטורי" (Regulatory Sandbox) בו יוענקו לחברות פינטק שייבחרו להשתלב בתכנית, הקלות רגולטוריות. 

 

"מגרש משחקים רגולטורי"

 

"מגרש המשחקים" יופעל על ידי רגולטורים שונים ויסייע בהתאמת הרגולציה לחברות פינטק, תוך גידור הסיכונים הכרוכים בכך. כלומר, מגרש המשחקים יאפשר למידה, ניסוי וטעייה להתמודדות עם האתגרים הרגולטורים המאפיינים את חברות הפינטק, מצד החברות ומצד הרגולטורים. כל זאת על מנת לעודד את תעשיית הפינטק בישראל, לשפר את הגיוון והתחרות בתחום ולהגן על ציבור הצרכנים.

 

התכנית תופעל באמצעות ועדה הכוללת את רשויות הפיקוח הפיננסיות בישראל. בין הרשויות – הפיקוח על הבנקים, הממונה על שוק ההון, ורשות ניירות ערך. הועדה תבחר עצמאית בחברות הפועלות בתחום הפינטק ומשך התכנית עתיד להיות שנתיים.

 

התוכנית תפעל בשני מסלולים:  

 

מסלול רישוי – עבור חברות שפעילותן דורשת היתר מרשות פיקוח פיננסית. רשות הפיקוח תהיה רשאית לקבוע התאמות רגולטוריות לצורך קבלת רישיון של חברה המשתתפת בתכנית;  

ומסלול ליווי – מטרת הליווי תהיה לתת מענה לקשיים בהן נתקלות חברות טכנולוגיה פיננסית, בעיקר בהתנהלות מול המערכת הבנקאית בתחום מניעת הלבנת הון ומימון טרור.

 

התזכיר מציע כי זהות הרשות הפיננסית המובילה תיקבע בהתאם לתחומי הפעילות של החברה.

 

 

 

תגיות: פינטק | רגולציה