Together is empowering
בית · עדכוני לקוחות · ליטיגציה · ליטיגציית קניין רוחני
בית המשפט קבע כי רשת ההמבורגרים מקדונלד'ס תפצה את כתבת הצרכנות של חדשות 12, מעין פרתי, בסכום של 40,000 ש"ח, בשל שימוש שעשתה הרשת בשמה של הכתבת, ללא הסכמתה, במסגרת מסע פרסום לגלידה שמכרה הרשת.
נושא זכויות היוצרים וההגנה עליהן מצוי בליבת השימוש של חברות העושות שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית. על-כן, חשוב לוודא, שככל שקיימים הסכמים בין שחקנים שונים במשק ובין ספקי טכנולוגיית בינה מלאכותית, אלה יכללו הוראות המגינות על אותם .שחקנים מפני טענות משפטיות ביחס לזכויות היוצרים
כולם מכירים את סימן המסחר הידוע של אדידס – שלושה פסים ישרים מקבילים – גם מעצב האופנה האמריקאי תום בראון. למרות זאת, בראון החל להשתמש בסימן של ארבעה פסים מקבילים בעיצוביו, וב-2021 נתבע על ידי אדידס על הפרת זכויות קניינה הרוחני. בחודש האחרון קבע חבר מושבעים במנהטן כי תום בראון לא ביצע הפרה שכזו, וכי אדידס תצטרך להסתפק בבעלות על שלושה פסים בלבד.
בית המשפט העליון הפך את החלטת המחוזי וקבע כי זה טעה כשייחס בינלאומיות לסימן המסחר הישראלי "שוופס" ושייך אותו למערכת גלובאלית.
בית משפט השלום בבת ים נדרש לאחרונה לשאלה האם תיאור של מוצר באתר אינטרנט מוגן בזכויות יוצרים, וקבע, שטקסט שיווקי מהווה יצירה מוגנת, גם אם הוא מהווה תיאור של מוצר, על פרטיו הטכניים.
חשיפה משפטית אפשרית לאדם שעושה שימוש ללא הסכמת הצלם בתמונה שדמותו מופיעה בה.
החלטת בית המשפט החדשה בנושא מיסוי מחירי העברה עלולה לגרום לשינוי מבנה של עסקאות מיזוגים ורכישות ממניות לנכסים.