© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

גם תיאור של מוצר באתר אינטרנט יכול להיות מוגן בזכויות יוצרים

בית משפט השלום בבת ים אשר נדרש לאחרונה לשאלה האם תיאור של מוצר באתר אינטרנט מוגן בזכויות יוצרים, קבע שטקסט שיווקי מהווה יצירה מוגנת, גם אם הוא מהווה תיאור של מוצר, על פרטיו הטכניים.

 

התובע, העוסק בפיתוח וקידום אתרי אינטרנט, טען שהתכנים שהעלה לאתר הועתקו על ידי אחרים.

 

ביחס לשאלה האם התכנים מהווים יצירה מוגנת בזכות יוצרים, קבע בית המשפט, שאמנם מדובר בתכנים שיווקיים הכוללים תיאור פרטים טכניים של המוצר, אך הם לא רק טכניים. שולבו בהם גם משפטים הכוללים שמות תואר שנועדו לתפוס את עיני הקונה הפוטנציאלי ולקדם את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, וכן אייקונים מסויימים ליד תיאור המוצר. כל אלו מהווים יצירה המוגנת בזכות יוצרים.

 

באתרים המפרים של הנתבעים נכללו תכנים זהים, שנראה כי הועתקו מהאתר של התובע – בשמות התואר, במילים המקשרות ובאייקונים.

 

בהתאם, נקבע כי הנתבעים הפרו את זכות היוצרים של התובע.

 

לא רק החברה בעלת אתר האינטרנט המפר חויבה בפיצוי, אם כי גם מנהל החברה באופן אישי, שכן הוא זה שקבע את התכנים שיועלו לאתר, ובהתאם נקבע כי הפרת זכות היוצרים נעשתה גם על ידו באופן אישי.

תגיות: אינטרנט | זכויות יוצרים | ליטיגציה