© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

בית המשפט: "קורונה איננה מילת קסם לדחיית תשלום דמי שכירות"

לאור משבר הקורונה, פנתה רב בריח לחברה שהשכירה לה נכס וביקשה לדחות את תשלום דמי השכירות ולשלמם בפריסה. המשכירה התנגדה וביהמ"ש דחה את בקשת רב בריח למנוע מהמשכירה לממש ערבות בנקאית להבטחת השכירות.

בשל משבר הקורונה פנתה רב בריח למשכירה, וביקשה לדחות את תשלום דמי השכירות של חודש אפריל ומאי 2020  ולשלמם בפריסה בחודשים יוני עד אוקטובר 2020. המשכירה סירבה לבקשת רב בריח והודיעה על כוונתה לממש את הערבות הבנקאית שצורפה להסכם השכירות.

לאור הודעת המשכירה, פנתה רב בריח לבית המשפט, וביקשה צו מניעה שיאסור על המשכירה לממש את הערבות הבנקאית.

במסגרת הבקשה טענה רב בריח כי לאור משבר הקורונה היא נאלצה להוציא כ-150 עובדים לחל"ת ולפטר כ-20 עובדים. כמו כן,  15 המשכירים האחרים שאליהם פנתה רב בריח בפנייה לדחיית מועד תשלום דמי השכירות, נתנו את הסכמתם לדחיית התשלום.

בתשובה לבקשה השיבה המשכירה כי "רב בריח היא שעושה שימוש לרעה במשבר הקורונה כאשר מבקשת ליהנות ממשבר זה כדי להצדיק ללא כל ביסוס דחיית תשלומים של שכירות בהם היא חייבת בתשלום ופריסת תשלומים נדיבה. חרף משבר הקורונה, אין כול הוראה או תקנה אשר פוטרת שוכרים לשלם דמי שכירות. רב בריח היא עסק עצום עם מחזורי ענק של מאות מיליונים בשנה שרק לפני פחות משנתיים בחנה אפשרות להנפקה על פי שווי שוק של כ-500 מיליון שקל".

 

החלטת בית המשפט

בית המשפט קבע כי "קורונה איננה מילת קסם אשר בגינה יש הצדקה לתן סעד ארעי שלא לממש את הערבות הבנקאית. לא ניתן לייחס למשיבה (משכירת הנכס לרב בריח-ל.ד) חוסר תום לב במימוש הערבות הבנקאית. זאת משום שכפי שציינה בתשובתה – היא זקוקה לדמי השכירות בין היתר לצורך תשלום משכנתא הרובצת על המושכר. על כן ייגרם לה נזק אם יינתן צו ארעי ודמי השכירות לא ישולמו במועד. רב בריח לא נימקה – מדוע דמה סמוק יותר מדמה של המשיבה ומדוע הנזק שייגרם לה מתשלום דמי השכירות במועד, גדול יותר מהנזק שיגרם למשיבה מדחיית תשלום דמי השכירות ופריסתם".

תגיות: דמי שכירות | קורונה