© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

עדכון בנוגע ליישום ההחלטה של מועצת מקרקעי ישראל הנוגעת לשומות

ב- 4 במרץ 2020 קיבלה מועצת מקרקעי ישראל החלטה לתיקון פרק משנה 20.4 בקובץ החלטות המועצה העוסק בשומות מקרקעין. במסגרת ההחלטה נעשו בפרק מספר שינויים מהותיים. ההחלטה מהווה שינוי ממשי בדרך ההתנהלות הנוגעת להשגה על שומות מקרקעין הנערכות עבור הרשות. כמו כן היא מהווה שינוי ממשי בממשקי העבודה וחלוקת הסמכויות שבין השמאי הממשלתי הראשי וועדת ההשגות הפועלת מכוח ההחלטה לבין הרשות.

 

ב-18 במרץ 2020 פנה השמאי הממשלתי הראשי במכתב והבהיר כי בעקבות השינוי לא ניתן ליישם את ההסדרים הקבועים בהחלטה. עוד ציין השמאי הממשלתי הראשי, כי בטרם הובאה הצעת ההחלטה לדיון היא לא הוצגה בפניו, וממילא לא התאפשר לו להביע את עמדתו המקצועית ביחס להחלטה.

 

כדי שלא לפגוע במתן השירות לציבור, במיוחד לעת הזו, המליץ ארז קמיניץ, המשנה ליועמ"ש, כי רשות מקרקעי ישראל תפעל באופן מידי לביטול ההחלטה והשבת ההסדר הקודם על כנו. ככל שיהיה בכך צורך, הרי שבנסיבות העניין ובשל הקושי בכינוס המועצה בימים אלה, הצעת החלטה זו תוכל לבוא בפני חברי המועצה בדוא"ל או באמצעים דיגיטליים אחרים. לאחר מכן, יפעלו כל הגורמים הרלבנטיים בניסיון מהיר נוסף להגיע להסכמות בנושא עקרוני זה כמו גם בהתייחס להיבטי ההחלטה השונים, ובמידת הצורך ליזום מהלכי חקיקה או להביא בפני המועצה הצעת החלטה חדשה.

תגיות: קורונה | רמ"י | שומה