© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

החמרה בסנקציות על רוסיה

הבית הלבן הודיע ​​כי הוא מטיל סבב חדש של "סנקציות חמורות ומיידיות" על רוסיה. ההצהרה מציינת כי ארה"ב תנקוט פעולה זו לצד שותפותיה ב-G7 ובאיחוד האירופי. בהמשך להודעה, ביום 6 לאפריל חתם הנשיא ביידן חתם על Executive Order (צו נשיאותי, להלן EO) המרחיב את משטר הסנקציות על רוסיה בשני היבטים מרכזיים:

  1. איסור על כל השקעה חדשה בפדרציה הרוסית על ידי אדם אמריקאי.
  2. איסור על "יצוא, ייצוא חוזר, מכירה או אספקה, במישרין או בעקיפין", לכל אדם ברוסיה של כל קטגוריה של שירותים ומוצרים שיקבע שר האוצר.

יישום של ה-EO מצריך הוצאת הוראות יישום מצד משרד האוצר. יש להניח כי הוראות כאלו יצאו בימים הקרובים. ההוראות יבהירו למה הכוונה ב"עסקה חדשה" (ב-EO כבר הובהר שניתן לכבד חוזים שנכנסו לתוקף לפני פרסום ה-EO). כמו כן, טרם נקבעו הקטגוריות של מוצרים ושירותים שאותם לא ניתן יהיה לייצא לרוסיה. מיד כאשר יצאו הוראות יישום מדויקות, נעדכן.

 

עם זאת, אנו ממליצים ללקוחות הכפופים לסנקציות להיערך כבר כעת, ולנקוט משנה זהירות בהתקשרויות חדשות עם רוסיה. כמו כן, למרות שה-EO חל כרגע רק על ישויות משפטיות אמריקאיות, אנו מבקשים להפנות את תשומת ליבכם לדברים הבאים:

 

א. צפוי כי האיחוד האירופי, בריטניה ומדינות נוספות יטילו איסורים דומים על השקעות ברוסיה ועל יצוא אליה בתקופה הקרובה.

 

ב. ה-EO אוסר על ישויות אמריקאיות לסייע בכל דרך שהיא (לרבות להורות, לממן, או לבטח) להשקעות ברוסיה או לעסקאות יצוא אסורות, אפילו על ידי ישויות שאינן אמריקאיות.

 

ג. בחוזי השקעה רבים מול משקיעים מארצות הברית קיימת התחייבות לכבד את הסנקציות האמריקאיות, אפילו אם החברה אינה כפופה לסנקציות האמריקאיות מבחינה פורמלית. 

 

***

 

נשמח לייעץ בסוגיות אלו ובסוגיות אחרות הקשורות במשפט מסחרי-בינלאומי.

תגיות: סנקציות