© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

הממשלה החליטה: על כל משרדי הממשלה תוטל חובה לגבש "תכנית אקלימית" עד סוף 2023

השבוע אושרה בממשלה הצעתם המשותפת של ראש הממשלה ושל השרה להגנת הסביבה לחייב את כל משרדי הממשלה לגבש תכנית אקלימית. ההצעה אושרה לקראת ועידת האו"ם לענייני אקלים, אשר עתידה להתקיים בשארם א-שייח' בחודש הבא.

 

במסגרת ההחלטה נקבע כי על משרדי הממשלה לנסח ולהגיש תכנית פעולה המגדירה את אופן היערכות המשרד למשבר האקלים, וזאת עד סוף שנת 2023. לטובת גיבוש תכנית הפעולה, יעמיד המשרד להגנת הסביבה יועץ מקצועי שיסייע למשרדי הממשלה במיפוי הצרכים ובכתיבת התכנית.

תכניות ייחוס

 

משרדי הממשלה אמונים על תחומים שונים, אשר כולם נתונים להשפעת משבר האקלים. על רקע זה, ועל רקע החלטת הממשלה מחודש יולי 2018 ("היערכות ישראל להסתגלות לשינויי אקלים"), החלה רשות החירום הלאומית בהכנת תרחישי ייחוס לשינויי האקלים, וזאת בשיתוף המשרד להגנת הסביבה (תרחיש הייחוס הראשון בנושא שיטפונות פורסם כבר השנה). בשנים הקרובות צפויים להתפרסם תרחישי ייחוס נוספים, כדי לסייע למשרדי הממשלה השונים להיערך לאירועי האקלים הצפויים באזורנו ובעולם. 

 

ההחלטה לחייב את משרדי הממשלה לגבש תכנית פעולה המגדירה את אופן ההיערכות למשבר האקלים עד סוף שנת 2023 מצטרפת לשורה של צעדים שננקטים על-ידי המשרד לשיפור היערכותה ומוכנותה של מדינת ישראל לשינויים הצפויים בעקבות משבר האקלים.

תגיות: המשרד להגנת הסביבה | חוק האקלים