© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

העברת מידע בין ארצות הברית לאיחוד האירופי- "מגן הפרטיות"

ב-18 לאוקטובר 2017, פרסמה מועצת האיחוד האירופי דוח המסכם את תפקודו של ההסדר של מגן הפרטיות אשר אפשר העברת מידע אישי מהאיחוד האירופי לארצות הברית. כזכור, מגן הפרטיות נוצר לאחר ביטול מנגנון ה-Safe Harbour על ידי בית הדין האירופי לצדק, בטענה כי הוא מהווה הפרה של חוקי האיחוד ולכן אינו תקף.

 

אחד מהרכיבים של מגן הפרטיות מחייב את בחינת תפקודו של ההסדר מדי  שנה על-ידי מועצת האיחוד האירופי. הבחינה הראשונה של ההסדר הסתיימה לאחרונה ותוצאותיה פורסמו בדוח האמור.

 

בהתאם לבחינה, הגיעה המועצה למסקנה כי ארצות הברית ממשיכה להבטיח רמה ראויה של הגנה על מידע אישי המועבר בהתאם להסדר של מגן הפרטיות מהאיחוד האירופי לארגונים בארצות הברית.

 

הדוח פורסם שבועיים לאחר שבית המשפט הגבוה באירלנד הפנה תביעה לבית הדין האירופי לצדק בעניין העברת מידע אישי מהאיחוד האירופי לארצות הברית. בתביעה זו, המתלונן טען כי יש להפסיק העברות של מידע אישי על-ידי פייסבוק מהאיחוד האירופי לארצות הברית, המתבססות על סעיפים חוזיים סטנדרטיים, משום שסעיפים אלה אינם מעניקים הגנה הולמת למידע האישי עקב העובדה שלממשלת ארצות הברית יש גישה ישירה למידע האישי הנשמר בארצות הברית.

 

הסוגיה של העברת מידע אישי מהאיחוד האירופי לארצות הברית, וההגנה הניתנת למידע זה תמשיך להיות תחת מעקב צמוד והערכה של גורמים שונים המעורבים בתהליכים הללו. אין ספק שהמשך השימוש והיישום של מגן הפרטיות הוא קריטי עבור הכלכלה העולמית – כל פירוק של הסדר זה או פסיקה מגבילה של בית הדין האירופי לצדק בעניין העברות של מידע אישי מהאיחוד האירופי לארצות הברית ייצר אי וודאות, ויגרום לשינויים מבניים משמעותיים בהתנהגותם האופרטיבית ובאופן התנהלותם של עסקים וחברות רבים.

תגיות: מגן הפרטיות