© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

החלטת חדשה: ממשלת ישראל מכריזה על עצמאותה של הרשות להגנת הפרטיות שבמשרד המשפטים

ממשלת ישראל קיבלה החלטה בדבר עצמאות הרשות להגנת הפרטיות שבמשרד המשפטים בכל הקשור להפעלת סמכויותיה ומילוי תפקידיה. ההחלטה, שהתקבלה בתחילת אוקטובר, אינה משנה מצב קיים לעניין ממשקי העבודה בין הרשות להגנת הפרטיות לבין משרד המשפטים או לכל עניין אחר. למעשה, הכרזה זו ניתנה על רקע תהליך בחינה שמקיימת כיום נציבות האיחוד האירופי ביחס לישראל, לצורך בחינת חידוש מעמד התאימות (Adequacy) שניתן לישראל על ידי האיחוד האירופי בשנת 2011 כמדינה שרמת הגנת המידע בה הולמת את הסטנדרט האירופי. מעמד זה ניתן למספר מצומצם של מדינות ברחבי העולם, ויש לו משמעות כלכלית גבוהה למשק הישראלי, כמו גם חשיבות בהיבטי יחסי החוץ של ישראל. שאלת עצמאותה של הרשות מהווה סוגיה מרכזית בתהליך הבחינה של האיחוד האירופי את הדין הישראלי, כך שמטרת ההצהרה בדבר עצמאיות הרשות היא לתת מענה להיבט זה בתהליך הבחינה.

 

תפקידיה העיקריים של הרשות

 

לצד הצהרת עצמאות הרשות להגנת הפרטיות, הממשלה מנתה את תפקידיה העיקריים של הרשות, כרשימה שאינה סגורה. בין יתר תפקידי הרשות שפורטו בהחלטה, היו חקירת חשדות לביצוע עבירות לפי חוק הגנת הפרטיות ביחס למאגרי מידע וטיפול בפניות ציבור בעניין פגיעה בנושאי מידע. גם עיגון תפקידיה של הרשות אינו משנה מצב קיים, שכן התפקידים הללו שנמנו בהחלטת הממשלה, הם תפקידה של הרשות המקוימים כיום והמעוגנים בחוק הגנת הפרטיות.

 

החלטת הממשלה שינתה את תנאי הכשירות לתפקיד ראש הרשות להגנת הפרטיות ותחמה את משך כהונתו של ראש הרשות לתקופת כהונה אחת בת 6 שנים בלבד.

 

***

משרדנו עומד לרשותכם בסוגיות הגנת פרטיות ואבטחת מידע.

תגיות: GDPR | פרטיות ואבטחת מידע