© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

כללים חדשים לגבי פיקוח של ברוקרים זרים על משווקיהם בישראל

החל מהעשירי בפברואר, יחולו על גופים זרים המבקשים להציע בישראל שירותי ברוקראז' כללים חדשים הקשורים למשווקיהם של גופים אלה בישראל. כללים אלה פורסמו על ידי רשות ניירות ערך בדצמבר 2023, במסגרת עדכון "תנאי ההיתר הכללי" לפי סעיף 49א לחוק ניירות ערך. הנוסח המעודכן מחיל הוראות מקלות יותר ביחס לטיוטת הנוסח שפורסמה בחודש דצמבר 2022, לאחר שהרשות שיקללה את הערות הציבור שהתקבלו לטיוטה.

 

בהתאם לעדכון, גופים הנתונים לפיקוח ייעודי ומתאים בארה"ב, באיחוד האירופאי, בבריטניה או בשוויץ המבקשים להציע בישראל שירותי ברוקראז' זרים, יישאו באחריות פיקוחית לפעילות משווקיהם בישראל (שאינם עובדי הברוקרים), במידה ולאותם משווקים אין היתר להצעת שירותי ברוקראז' בישראל.

הכללים החדשים

  1. על הברוקר הזר לוודא כי המשווק אינו מעורב בקבלה ובהעברה של הוראות לצורך ביצוע עסקאות בעבור משקיעים, בהוצאה לפועל של הוראות לביצוע עסקאות בעבור משקיעים בדרך אחרת, או בקניה או במכירה של ניירות ערך לצורך ביצוע הוראות משקיעים.
  2. על הברוקר הזר לוודא כי המשווק אינו מחזיק באופן כלשהו בכספי או בנכסי משקיעים או מעורב באופן כלשהו בטיפול או בהעברה של כספי משקיעים או של נכסי משקיעים.
  3. הברוקר יקיים פיקוח ובקרה על המשווק, לרבות אישור מראש של המשווק לאחר שנמצא כשיר לקיים תקשורת מול משקיעים, בקרה על המידע הנמסר על-ידי המשווק ללקוחות, ובקרה על קיום התנאים האמורים לעיל.
  4. הברוקר יחזיק רשימה מעודכנת של גורמים חיצוניים הפועלים מטעמו, יפרסם אותה באתר השיווקי המופנה למשקיעים בישראל, ויעביר את הרשימה לרשות לפני קבלת ההיתר ולאחר כל עדכון שנעשה בה.

 

כללים אלה יחולו רק על משווקים אשר מקיימים תקשורת עם משקיעים בישראל (כך למשל, הכללים לא יחולו כאשר הגורם המשווק רק מעביר פרטי לקוחות פוטנציאלים ללא כל תקשורת עם איתם).

 

 

***

 

עו"ד מיכל קורן ממחלקת שוק הון בברנע ג'פה לנדה תשמח לענות על שאלות הקשורות בעדכון זה, ועל שאלות אחרות הקשורות ברגולציה של שוק ההון.

תגיות: ברוקראז' | ניירות ערך | שוק הון