© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

רשות ניירות ערך בארה"ב אישרה בורסה למסחר ב-Security Tokens

Coinbase, היא אחת מבורסות המטבעות הדיגיטליים המובילות בארה"ב. לאחרונה היא קיבלה אישור מרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) ומהרשות המפקחת על תעשיית הפיננסיים בארה"ב (FINRA) לרשום למסחר מטבעות דיגיטליים המסווגים כניירות ערך (security tokens).

 

בכך, Coinbase הפכה לפלטפורמה הראשונה למסחר ב-Security Tokens הכפופה לרגולציה פדרלית.

 

קבלת האישורים מאפשרים ל-Coinbase לפעול בכמה אופנים בארה"ב – כברוקר, כפלטפורמת מסחר וכיועץ השקעות. בכך הם פועלים כמעטפת למסחר ב- security tokens.

 

האישורים מהווים תקדים למיזמים בתחום הבלוקצ'יין, ובמיוחד עבור בורסות למטבעות דיגיטליים אחרות, המעוניינות לרשום למסחר security tokens, ולפעול באופן מפוקח.

 

יצוין כי, בשל דבריו של יו"ר ה-SEC על כך שמרבית המטבעות הדיגיטליים מהווים ניירות ערך (ולא utility tokens), ועל כן הנפקת מטבעות דיגיטליים (ICO) בארה"ב כפופה לרגולציה – האפשרות לפעול באופן מפוקח (כמו Coinbase) הפכה להכרח. אישור זה מאפשר למעשה, למיזמים להנפיק security tokens (באמצעות ICO) בארה"ב, בבורסות שאושרו על ידי ה-SEC ו-FINRA, ובכפוף לרגולציה.

 

ההשלכות

הפיקוח החדש בידי הרגולטורים בארה"ב מהווה פתרון משפטי לרישום ומסחר במטבעות דיגיטליים. מהלך זה פותח, למעשה, את הדלת לפיתוח תעשיית המטבעות דיגיטליים בארה"ב וימשוך משקיעים רבים יותר לשוק הבלוקצ'יין האמריקאי.

 

עד לאחרונה, מיזמים רבים אסרו על משקיעים אמריקאים לרכוש את האסימונים (טוקנים) שלהם במסגרת ההנפקה ואף לסחור בהם, עקב החשש שה-SEC תראה את פעילותם עם משקיעים אמריקאים כהצעת ניירות ערך לציבור דבר שאינו תואם את דיני ניירות ערך האמריקאים. בעקבות ההתפתחות האחרונה, ה-SEC וה-FINRA למעשה מאפשרים למיזמים שהנפיקו או שעומדים להנפיק מטבעות וירטואליים לפעול בארה"ב מול משקיעים אמריקאים, להציע ולרשום את האסימונים שלהם למסחר בפלטפורמה מוסדרת.

 

***

צוות הבלוקצ'יין של משרדנו מלווה בורסות זרות, מיזמים ומשקיעים בתחום. אנו עומדים לרשותכם בכל שאלה בנושא זה.