© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים /  הגנת הצרכן

17 בספטמבר, 2024

הרשות להגנת הצרכן: חובת גילוי שינוי תכונות ומרכיבים של מוצרים

בגילוי דעת של הרשות להגנת הצרכן וסחר היא מפרטת את חובות הגילוי המוטלות על יצרנים ויבואנים כאשר נעשה שינוי בתכונות או מרכיבים של מוצרים הנמכרים לצרכנים. לעמדת הרשות, כאשר צרכנים רוכשים מוצרים מסויימים כדרך שגרה, הם אינם נוהגים לבדוק בכל פעם מחדש את תכונותיו או מרכיביו.

28 ביולי, 2024

הגברת האכיפה בסוגיות הקשורות לחוק האריזות

בעת האחרונה מתגברת מגמת הליכי האכיפה ואף מכתבי התראה ו/או בקשות לאישור תובענה ייצוגית כנגד יצרנים ויבואנים המחוייבים לעמוד ביעדי מחזור קבועים מכוח חוק האריזות. מגמה זו צפויה להתגבר, בין היתר, כיוון שהגשת בקשות אלה אינן כרוכות בתשלום אגרה.

16 ביוני, 2024

הגנת הצרכן: הדין הישראלי גובר על תניות שיפוט זרות

פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי במקרים מסויימים, הדין הישראלי יחול על התקשרויות והסכמים, גם אם נקבע בהסכמים אלה כי יחול עליהם דין זר. אגב פסיקה זו, בית המשפט קבע מספר קביעות משמעותיות שעשויות להשפיע גם על יחסים מסחריים, במקרים בהם קיימות הוראות דין שלא ניתן להתנות עליהן.

14 במרץ, 2024

רגולציה אירופאית חדשה בתחום הגנה על משתמשים ברשת - DSA

חברות המפיצות תוכן ברשת עומדות החל מפברואר תחת כלל רגולצית ה-DSA, המחייבת אותן להגן על משתמשיהן מתכנים פוגעניים ובלתי חוקיים, לאפשר להם לדווח על תכנים כאלה ועוד. הרגולציה חלה על כל חברה שתכניה נגישים לקהל אירופי- בלי קשר למקום התאגדותה או לזהות בעליה.

6 בספטמבר, 2023

הצגת מחיר עסקאות באשראי: מה הן החובות החלות על בעל העסק?

בית המשפט המחוזי אישר לאחרונה בקשה לאישור תובענה ייצוגית הנוגעת לאופן הצגת המחיר בעסקה בתשלומים והריבית המגולמת באותה הצעה. ההחלטה רלוונטית לבתי עסק רבים, אשר מבקשים לגבות תוספת מחיר, כאשר הם מאפשרים ללקוח פריסה של העסקה לתשלומים.

5 ביוני, 2023

המדריך להימנעות מתביעות בעקבות פרסום ברשתות החברתיות

חברות הבוחרות לפרסם תוכן שיווקי וממומן ברשתות החברתיות והן באמצעות מובילי דעת קהל, צריכות להכיר את המגבלות החלות עליהן, בין היתר, החוק להגנת הצרכן, בשביל להימנע מתביעות. ערכות הדין ענת אבן חן מאירה אור על הנושא ונותנת טיפים מעשיים בכתבה לכלכליסט.

26 בדצמבר, 2022

סוף עידן שיחות הטלפון השיווקיות?

תיקון חוק הגנת הצרכן, הידוע כ"חוק אל תתקשר אלי" מטיל אחריות על העוסק שהמוצר או השירות שלו מוצע בפניה השיווקית, גם כאשר הפניה נעשה בפועל על-ידי צד שלישי.

18 בינואר, 2022

רשות התחרות נוקטת עמדה מחמירה ביחס להסדרי הכתבת מחיר אנכית

פרסום טיוטת גילוי הדעת החדש בא על רקע תיקון פטור הסוג להסדרים שאינם אופקיים לפני מספר חודשים. בעקבות אותו תיקון יכולים כיום לחסות תחת הפטור גם הסדרים הכוללים כבילות מחיר. בין אותם הסדרים נמצא גם הסדרי הכתבת מחיר אנכית (Resale Price Maintenance – RPM). מדובר בהסדרים שבמסגרתם ספק טובין מכתיב לגורם הנמצא בשלב עוקב בשרשרת האספקה – מפיץ או קמעונאי – את מחיר המכירה של הטובין.

6 בדצמבר, 2020

עסקים לא יוכלו לערוך שיחות טלפון שיווקיות אלא במקרים חריגים

לאחרונה בוצע תיקון לחוק הגנת הצרכן המתייחס להגבלת שיחות טלפון שיווקיות של עסקים. במסגרת התיקון יוקם על ידי רשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מאגר מספרי טלפון של צרכנים המבקשים להגביל שיחות טלפון שיווקיות מאת עוסקים שונים. עסקים לא יוכלו לפנות לצרכן אשר מספר הטלפון שלו רשום במאגר, למעט בנסיבות ובמקרים חריגים.

6 בספטמבר, 2018

ההגרלות של מחיר למשתכן – לא חוקיות

ראש מחלקת האינטרנט במשרדנו, בראיון לדה מרקר בנוגע למנגנון ההגרלות של תכנית מחיר למשתכן, אשר התברר כי לא התקבל היתר כפי שמתחייב מתוקף חוק העונשין.

5 באוגוסט, 2018

חובת גילוי מדיניות משלוחים ומתן שירות לאחר מכירה

הנחיה החדשה של הרשות להגנת הצרכן, קובעת כי חברות ובעלי עסקים, המפעילים חנות או אתר אינטרנט, יחויבו לפרט במיקומים בולטים לאילו אזורים הם מסרבים לספק שירות.

10 ביולי, 2018

עדכונים בדיני הגנת הצרכן

מספר עדכונים בדיני הגנת הצרכן בנושא חובת גילוי מדיניות משלוחים ומתן שירות לאחר מכירה; הרחבת הוראות לעניין תיאום מועד ביקור נותן שירות במענו של הצרכן והקלה בחובת סימון מוצרי הלבשה.

23 במאי, 2018

"חוק הספאם" יורחב – איסור להציע שיחה חוזרת

לאחרונה, אישרה מליאת הכנסת הצעת חוק פרטית שנועדה לתקן ולהרחיב את "חוק הספאם". התיקון לחוק מבקש למנוע את התופעה שבה נשלחים מסרים שאינם דווקא מסחריים לציבור הרחב, בעיקר באמצעות מערכת חיוג אוטומטי.

11 באפריל, 2018

מנכ"ל אפל ישראל נחקר ברשות להגנת הצרכן

עו"ד ענת אבן-חן התראיינה למספר כלי תקשורת בעקבות חקירתו של מנכ"ל אפל ישראל ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בפרשת ההאטה במכשירי האייפון.

18 בפברואר, 2018

סיומה של עסקה מתמשכת מהווה הודעת סירוב של הצרכן לקבלת מסרים פרסומיים

בפברואר 2018 התקבל בכנסת תיקון מספר 66 לחוק התקשורת. התיקון, הידוע בכינויו 'חוק הספאם', קובע כי עם סיומה של העסקה המתמשכת, העסק יהיה מנוע מלשלוח דברי פרסומת לצרכן, וזאת אף מבלי שהצרכן יידרש להודיע באופן יזום על סירובו להמשיך ולקבל ממנו דברי פרסומת.

23 בינואר, 2018

סמינר בנושא אבטחת מידע ופרטיות לאיגוד הדירקטורים

משרדנו מארח היום את איגוד הדירקטורים לסמינר בנושא אבטחת מידע ופרטיות. במסגרת הסמניר נקיים הרצאות על  רגולציית הפרטיות האירופאית החדש, על חשיפות דירקטורים בעידן הפרטיות ועל תקנות אבטחת המידע הישראליות החדשות.

16 בינואר, 2018

הגברת התחרות וצמצום אי-השוויון בין אתרי סחר ישראליים לזרים

אתרי קניות באינטרנט שאינם מוחזקים בבעלות ישראלית, או שלבעליהם אין נציגות רשומה בישראל (אף אם קיימת גרסה בעברית של אותו אתר), עשויים ליהנות מיתרון משמעותי על פני אתרים המוחזקים בבעלות ישראלית. הסיבה העיקרית לכך היא שאתרים זרים פועלים על-פי תפיסה לפיה, ככלל, הם אינם כפופים להוראות חוק הגנת הצרכן הישראלי.

10 באוקטובר, 2017

משרד הכלכלה והתעשייה מבקש להטיל הגבלות על שיחות טלמרקטינג

משרד הכלכלה והתעשייה פרסם לאחרונה תזכיר חוק לתיקון חוק הגנת הצרכן שבו מוצע להטיל מגבלות על ביצוע שיחות שיווק טלפוניות (שיחות טלמרקטינג).

25 בספטמבר, 2017

Cookies ופרטיות – האיזון החדש מבית אפל

חברת אפל תגביל באופן משמעותי את היכולת של מפרסמים לאסוף ולהשתמש במידע פרטי. התכונה החדשה שתוכנס לדפדפן הספארי נקראת Intelligent Tracking Prevention (ITP – מניעת מעקב אינטליגנטית), והיא מטילה הגבלת זמן בת 24 שעות על שימוש ב-cookies של צדדים שלישיים, והגבלת זמן בת 30 יום על שימוש ב-cookies על ידי אתרי אינטרנט בהם מבקר הגולש.

24 בספטמבר, 2017

רישום לאפליקציה כחוזה מחייב

בית המשפט הפדרלי לערעורים בניו-יורק פסק לאחרונה כי כאשר משתמש חדש מאשר במסך ההרשמה של אפליקציה את "תנאי השירות" ו"מדיניות הפרטיות", גם מבלי להיכנס למסמכים המשפטים אשר נמצאים בקישורים אלה - אישורו מספיק על מנת לשכלל את התקשרותו המשפטית עם החברה כחוזה מחייב.