© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

השלכות רפורמת התחבורה הציבורית על החזר הוצאות נסיעה לעובדים

רפורמה נוספת בתעריפי נסיעה בתחבורה הציבורית בישראל נכנסה לתוקף – רפורמת "דרך שווה". התעריפים החדשים עשויים להשפיע על שיעור החזרי הוצאות נסיעה לעובדים.

 

האם הרפורמה מבטלת את המנויים "חודשי שבועי" ו-"חופשי חודשי"?

 

כן. סוגי מנוי אלה יבוטלו וכן תבוטל ההנחה בגין שימוש ב"ערך צבור" לנוסעים שאינם זכאים לכרטיס נסיעה מוזל.

 

מה ההסדר החל מעתה?

 

מעתה נקבע מנוי חודשי אזורי, המאפשר נסיעה לכל יעד בתוך אזורים נבחרים בעלות חודשית קבועה, ו-מנוי חודשי ארצי, המאפשר נסיעה לכל יעד בישראל (למעט אילת) בעלות חודשית קבועה. על פי הרפורמה, נקבעו מחירים שונים עבור מנוי חודשי לנסיעה באוטובוסים בלבד לעומת מנוי חודשי שמאפשר נסיעות הן באוטובוס והן ברכבת.

 

מהן השלכות הרפורמה על מעסיקים במשק?

 

מעסיקים רבים במשק נהגו עד כה לחשב את עלות הנסיעה היומית בהתאם לכרטיס "חופשי חודשי". בעקבות רפורמת "דרך שווה", ובפרט ביטול כרטיסי "חופשי חודשי" וקביעת מחירים שונים למנוי חודשי שמשלב נסיעה באוטובוס וברכבת, מעסיקים עשויים להידרש לחישוב חדש של עלות ההחזר היומית של עובדיהם.

 

איך נדע האם חל עדכון בהסדר התשלום החל על העובדים?

 

מומלץ לעיין בפירוט החידושים ולהיעזר בכלים לביצוע חישובים חדשים בדף האינטרנט של רפורמת "דרך שווה".

 

ממתי יש לעדכן את התגמול?

 

על ההחזר להתעדכן (אם יש צורך) עם תשלום שכר בגין חודש אוגוסט, המשתלם בראשית חודש ספטמבר.

 

האם חל שינוי בתעריף הוצאות הנסיעה לעבודה וממנה לפי החוק?

 

הרפורמה אינה משנה את החובה הנוכחית שחלה על המעסיק לשלם לעובדיו החזר הוצאות נסיעה לעבודה וממנה, ואינה משנה את שיעור ההחזר המקסימלי שעל המעסיק לשלם. נזכיר כי עובדים זכאים להחזר נסיעות מהמעסיק בשיעור של עד 22.60 ₪ ליום או לפי העלות היומית של כרטיסיית נסיעות או העלות היומית של כרטיס נסיעה חודשי ממקום מגוריו של העובד למקום העבודה, הזול מביניהם, ובלבד שלא נקבע החזר גבוה מכך בהסכם או הסדר אחר שחל על העובד. ייתכן שיחול עדכון בהוצאות הנסיעה לכל עובד, ויש לבדוק זאת באופן פרטני.

 

האם יש לשלם הוצאות נסיעה עבור ימים בהם העובד אינו עובד בפועל?

 

הזכאות להחזר נסיעות היא עבור כל יום של הגעה פיזית למקום העבודה (ולא עבור ימי חופשה, מחלה או עבודה מהבית). עובדים שזכאים להסעה מאורגנת או רכב פרטי מטעם המעסיק אינם זכאים להחזרי נסיעות.

 

***

 

מחלקת דיני עבודה עומדת לרשותכם בכל שאלה או התלבטות בנושא.

תגיות: החזר הוצאות