© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

זקיפת שווי שימוש ברכב כהכנסה בתקופת מלחמת "חרבות ברזל"

בראשית נובמבר פרסמה ראשות המסים הקלה לעניין זקיפת שווי שימוש ברכב כהכנסה, בכל הקשור לעובדים שהוצמד להם רכב, ואשר גויסו בצו 8 או הוצאו לחל"ת בתקופת מלחמת "חרבות ברזל".

 

עבור מי ההקלה רלוונטית?

 

ההקלה רלוונטית עבור ציבור המעסיקים שהעמידו לרשות עובדיהם רכב צמוד, ועובדים אלה גויסו לשירות מילואים בצו 8 או הוצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת) לתקופה בלתי מוגדרת במסגרת מלחמת חרבות ברזל.

 

מהי ההקלה לגבי עובדים עם רכב חברה צמוד בתקופת מלחמת חרבות ברזל?

 

על פי הנחיית רשות המסים, עובדים אלו, שגויסו לשירות מילואים בצו 8 או הוצאו לחל"ת, יהיו זכאים לזקיפת שווי השימוש ברכב להכנסתם באופן יחסי בלבד עבור הימים בחודש שבהם הרכב היה ברשותם (במקום זקיפת שווי מלאה). השווי היחסי יחושב גם בעת החזרת הרכב למעסיק.

 

 האם יש הקלות נוספות עבור עובדים עם רכב צמוד שגויסו למילואים בצו 8?

כן. במטרה להקל על עובדים שגויסו למילואים בצו 8 ונאלצו להתנייד עם רכבם למילואים, נקבע כי המעסיק יוכל לוודא מול העובד או מי מטעמו את החזרת הרכב לידי המעסיק וההקלה תינתן אף במקרה שבו לא ניתן להחזיר את הרכב לידי המעסיק בשל השארתו בשטח.

 

 האם יש הגבלת זמן לתיאום עם המעסיק בדבר החזרת הרכב ו/או אי העמדת הרכב לרשות העובד?

כן. הודעה של העובד או מי מטעמו באשר להחזרת הרכב לרשות המעסיק/אי העמדת הרכב לרשותו או למי מטעמו/ השארתו בשטח יכולה להיעשות גם בדיעבד אך לא יאוחר מ-7 ימי עבודה שלאחר סיום שירות המילואים.

 

****

 

עורכי הדין נטע ברומברג, (ראש מחלקת דיני עבודה), חנא דאהר (שותף) ואלון דוידוביץ ממחלקת המיסים בברנע ג'פה לנדה

עומדים לשירותיכם בסוגיות משפטיות העולות ממלחמת חרבות ברזל.

תגיות: הטבות מס | חרבות ברזל | מעסיקים