© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

עיריית גבעתיים מקפיאה את כל הפרויקטים העתידיים של תמ"א 38 במזרח העיר למשך שנתיים

עיריית גבעתיים מתכננת לשנות את פני מזרח העיר בשורה של פרויקטי פינוי בינוי, שיוקמו לאורך רחוב בן גוריון שבגבול גבעתיים-רמת גן.

 

במסגרת זו, יינתנו זכויות הבנייה המקסימליות, להקמת מגדלי מגורים של עד 32 קומות, יחד עם חזית מסחרית בקומת הקרקע. התכנית כוללת גם הפקעה מאסיבית של שטחי מגורים לשם הקמת מבני ציבור.

 

על מנת לקדם את התכנית, הועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז תל אביב אישרה את בקשת העירייה לעצור הוצאת היתרים לתמ"א 38 בשטח התכנית למשך תקופה של שנתיים וזאת על מנת לאפשר את קידומה של התכנית הכוללנית מבלי שתוכניות אחרות שמקדמים יזמים פרטיים יחבלו בה.

 

ההחלטה על הקפאת תמ"א 38 ברחוב בן גוריון וסביבתו, מצטרפת להחלטה שקיבלה הועדה המקומית בתחילת החודש באשר למדיניות הוצאת היתרי בנייה לפרויקטים של תמ"א 38 ברחבי העיר. מדיניות זו צריכה עוד לקבל את אישור הועדה המחוזית, אולם ככל ותאושר – מספר רב של פרויקטים שהתבססו על המצב התכנוני הנוכחי – לא יצאו לפועל. 

 

כמו כן, השינוי המשמעותי במדיניות העירונית החדשה בנוגע לתמ"א 38 הוא ביחס בין מספר הדירות הקיימות בבניין, למספר הדירות שאפשר להוסיף בפרויקט. על פי הנתונים, עד שנת 2017 בפרויקטים של הריסה ובנייה יחס הדירות היה 1:3 ואפילו יותר, ההמלצה הנוכחית של העירייה מעמידה את היחס בין הדירות בבניין שנהרס לדירות חדשות על פי 2:3.

תגיות: התחדשות עירונית | פינוי בינוי | תמ"א 38