© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

הגנת סימן מסחר: רישום ואכיפה

הגנת סימן מסחר

יצירת מותג עם שם קליט היא מרכיב מהותי בתהליך בניית חברת הזנק שתצמח ותשגשג. באמצעות המותג, שכולל כמובן לוגו (היכול לכלול כיתוב, צורה או שילוב של שניהם) וגרפיקה ייחודיים לך, הלקוחות מכירים אותך ומבדלים אותך מחברות אחרות. כדי למנוע מאחרים להשתמש בלוגו שלך או דומה לו, חייבים להשיג הגנת סימן מסחר, אלא אם המותג שלך נהנה ממוניטין מוכר מה שכמעט לא קורה בחברות הזנק. סימן מסחר הוא סוג של קניין רוחני המאפשר לך להגן על זירת השיווק שלך מפני חברות אחרות שעלולות לנסות לגזול ממך את המוניטין דרך הלוגו והגרפיקה שלך.

 

השגת הגנת סימן מסחר בארץ

 

מדינת ישראל היא חברה בפרוטוקול מדריד, המורכב כיום מ-97 ארגונים מ-113 מדינות. הצדדים לפרוטוקול מדריד מייצגים יותר מ-80% מהסחר העולמי, עם פוטנציאל הרחבה במקביל לגידול בחותמים על הפרוטוקול. פרוטוקול מדריד מאפשר הגשת בקשות לרישום סימן מסחר גם מחו"ל באמצעות התחנה המקומית, קרי מדינת ישראל. רישום זה עוזר להשיג הגנה משפטית המוכרת ברחבי העולם.

חשוב להבין, שמפאת ריבוי בקשות מחד, וחוסר בכוח אדם מאידך, תהליך הבחינה והרישום של סימן מסחר לוקח זמן. מיום הגשת הבקשה, תקופת ההמתנה עד לבחינת הבקשה שלך יכולה להתמשך בין 18 ל-24 חודשים. רישום סימן מסחר מעניק הגנה על סימן המסחר במשך 10 שנים. בתום 10 השנים הראשונות, וכפוף לכך שאכן בוצע שימוש בסימן הרשום, כל שעליך לעשות על מנת להאריך את תוקף הרישום הוא לשלם אגרת חידוש ולהאריך את תוקפו לעוד 10 שנים וחוזר חלילה. ההגנה המוענקת לך כוללת גם יכולת בלעדית להעביר או לשנות את סימן המסחר שלך.

 

אכיפת סימן מסחר

 

הגנת סימן מסחר, גם אם הוגשה באמצעות מערכת בינלאומית, מעניקה הגנה אך ורק בתוך תחומי מדינת ישראל. קיימים גם תהליכים שונים כדי להגן על סימן המסחר שלך, במקרה שמישהו אחר משתמש בו למטרות אישיות. דרך אחת היא הגשת בקשה לאכיפה לבית המשפט. אתה רשאי לבקש צו מניעה זמנית כדי להכריח את האדם או החברה להפסיק את השימוש בסימן, ואם אתה מצליח בכך ייתכן ותהיה זכאי לקבל צו מניעה קבוע ופיצוי כספי.

בנוסף, סמכות השיפוט על טובין מיובאים הנושאים את סימן המסחר שלך ניתנת לרשות המכס הישראלית. הפרה של סימן מסחר מהווה עבירה פלילית, ובמשטרת ישראל קיימת חטיבת קניין רוחני המעמידה לדין גורמים המבצעים הפרות סימני מסחר.

לישראל יש מסורת ארוכה של תמיכה בעסקים ושל סיוע בהגנת קניין רוחני. משרד ברנע ישמח ללוות אותך לאורך תהליך הרישום של הסימן המסחרי שלך, וכן במהלך הליכי אכיפה כדי לעזור לך להגן על מה ששייך לך.

Source: barlaw.co.il

תגיות: קניין רוחני