הגעת לשלב גיוס כספים לסטארטאפ שלך. היום כשהמשקיעים מבינים עניין ומתוחכמים יותר, הם מצפים להבין מה הערך שאתה מביא, עבורם ועבור השוק אליו אתה פונה.
לכן, כשאתה מגיע לשלב גיוס הכספים להתחלת או הרחבת פעילות הסטארט-אפ שלך, עליך להיות מוכן עם תשובות תכליתיות לשאלות שכל משקיע חכם ישאל אותך לגבי השוק.
1. מהו קהל היעד?
ראשית, אם אין לך שוק יעד ספציפי, אתה לא מוכן לעשות עסקים. כשאתה מגיע לשלב גיוס הכספים, עליך לדעת באופן מדויק מהו השוק שאתה פונה אליו. כלומר, להגדיר את הלקוחות הפוטנציאליים שלך בהתאם לדמוגרפיה ופילוח מדויק ובהתאם לצרכים שלהם. או בקיצור נמרץ, לדעת לענות למשקיעים שלך איפה הכי כואב לשוק שלך.
2. האם לסטארטאפ שלך יכולת לפתור את הבעיה?
זה לא עוזר לאף אחד אם אתה יכול לזהות את הבעיות, אבל לא יכול לפתור אותן. ללקוחות שלך יש צורך כלשהו, ואתה חייב להראות להם איך דווקא אתה יכול למלא את אותו צורך. קרוב לוודאי שיש לך מתחרים; לכן, עליך להיות מסוגל להראות איך הפתרונות הקיימים בשוק לא פוגעים במטרה, בזמן ששלך פוגע ישר במרכזה.
3. מדוע זה הזמן הנכון?
צרכים לא מתקיימים בוואקום. עליך לדעת להסביר מדוע הפתרון שלך נדרש עכשיו, ולא בשנה שעברה או בשנה הבאה; במידה והם סובלים מהכאב כבר זמן רב, יש לברר האם הם מצאו פתרונות עקיפים סבירים; אם הכאב הוא חדש, יש להבהיר מדוע צריך לטפל בו בדחיפות. למעשה, עליך להיות מוכן עם תשובות משכנעות שאתה מספק ערך חיוני לשוק.
4. מודל התמחור של הסטארטאפ?
אתה בוודאי ער לכך שכוחות כלכליים ישנו את התמחור של המוצר שלך עם הזמן. אבל בכל זאת, קח את הזמן להקדיש מחשבה מעמיקה למחירים שתבקש עבור המוצר או השירות שלך, הן כדי להגדיל את בסיס הלקוחות שלך והן כדי להרוויח מעמלך.
5. מטרת גיוס הכסף לסטארטאפ
המשקיעים רוצים להבין איך תשתמש בכספי הגיוס כדי לספק את צרכי לקוחותיך. עליך לפרוס בפניהם תכנית ברורה עבור הכסף שאתה מגייס. התכנית צריכה לכלול פירוט ההוצאות שתבצע בקשר עם איתור ו'רכישת לקוחות' חדשים והסבר כיצד הכסף יאפשר לך להגיע לאבן דרך הבאה. כדי להגדיל את הסיכוי למצוא משקיע לסטארטאפ שלך כדאי להכין אסטרטגיית שיווק.
אם יש לך תשובות טובות לשאלות הללו, גדלים סיכוייך שהמשקיעים יראו בחברתך הזדמנות גם בשבילם.
למשרדנו ניסיון עשיר בליווי גיוס כספים לסטארטאפים, ליווי משקיעים ועסקאות מיזוגים ורכישות.
Source: barlaw.co.il