© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים

4 בדצמבר, 2014

הקמת ועדת ששינסקי 2 אינה עילה לבוררות

לאחרונה ניתנה החלטה על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים בעניין מפעלי ים המלח בע"מ נ' מדינת ישראל. במסגרת ההליך נדונה עתירה של חברת מפעלי ים המלח שביקשה להפעיל תניית בוררות בהתאם להסכם זיכיון עליו חתמה עם מדינת ישראל. העתירה הוגשה לאחר שהמדינה סירבה למנות בורר בהתאם לסעיפי הבוררות שנקבעו בהסכם.

26 בנובמבר, 2014

סמינר: תוכניות אופציות לעובדים

עו"ד עזרא קצן, שותף מחלקת הטכנולוגיה של המשרד, הרצה השבוע בסמינר שקיים המשרד בשיתוף עם Esop Excellence ו-ACCI. הרצאתו של עזרא עסקה בתפקידו של היועץ המשפטי -  החוליה חשובה ביותר בשרשרת האופציות". הודות לניסיונו הרב של עזרא בתחום, הוא הרצה על האתגרים המשפטיים והמעשיים בניהול תכנית אופציות לעובדים מנקודת מבטו של עורך הדין של החברה. הסמינר נערך בחסות משותפת של ברנע ג’פה לנדה'וESOP-אקסלנס, והשתתפו בו יועצים משפטיים ועורכי דין בכירים מכ -40 חברות ישראליות

18 בנובמבר, 2014

Who's Who Legal 2014

כמומחים בישראל בתחום האונליין, ראש מחלקת האינטרנט של משרדנו נבחר כעורך דין מוביל בישראל לשנת 2014, בתחום ה - Entertainment בדירוג של ה who's who.

16 בנובמבר, 2014

כנס משרדי עורכי הדין הזרים ה-2 של ישראל‏

מחוז תל אביב והמרכז  מארגן זו השנה השנייה כנס ייחודי המפגיש בין עשרות משרדי עורכי דין זרים מרחבי העולם הפעילים בישראל  ובין משרדי עורכי הדין  הגדולים והבולטים בישראל. את פאנל ההייטק בכנס זה, ינחה מיקי ברנע, שותף מנהל וראש מחלקת הטכנולוגיה במשרד

13 בנובמבר, 2014

סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים- מאמר דעה

אף שלרשות ההגבלים יש כלים לקידום התחרות בשוק המזון, היא מעדיפה לשלוח את הצרכן להילחם לבד במונופולים הגדולים. מאמר דעה, זוהר לנדה, כלכליסט. 

11 בנובמבר, 2014

Global Invacom השלימה אמש תהליך הרכישה של חברה ישראלית

עזרא קצן, שותף המחלקה המסחרית, ייצג את חברת Global Invacom, ברכישת One Path network הישראלית. חברת Global Invacom, חברה בינלאומית אנגלית, אשר מונפקת בבורסה בסינגפור וב – AIM  בלונדון. 

6 בנובמבר, 2014

Time to Start-Up! Follow the Challenging Road

ברנע, בשיתוף פורום MIT ליזמות, מזמין אתכם לסמינר ייחודי שיעסוק בנושא האתגרים העומדים בפני סטארטפיסטים. במסגרת הסמינר, תתקיים הרצאה של עו"ד מרי ציון, ראש מחלקת דיני עבודה במשרד, בנושא: גיוס ההון האנושי- זיהוי המכשולים שבדרך. 

30 באוקטובר, 2014

זוהר לנדה מגיב לדבריו של "דיויד גילה כי "חרם צרכנים מאורגן זו תופעה מבורכת

הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, קרא בישיבת ועדת הכספים של הכנסת שדנה ביוקר המחייה בישראל לחרם צרכנים כולל ורציף. "חרם צרכנים הוא תופעה מבורכת", אמר גילה. עוד הוסיף כי: "אם משהו נראה לכם יקר מדי – אל תקנו. כל צרכן צריך לעשות את החרם הפרטי שלו. הוא צריך לתת צ'אנס למוצרים מתחרים גם אם הם לא המותג המוביל. בצורה כזאת אפשר יהיה לרסן את החברות". בתגובה לדבריו, רואיין זוהר לנדה, שותף בכיר במשרד ברנע וראש מחלקת הליטיגציה במשרד למעריב וטען ש"גילה מטיל שלא בצדק, את האחריות על הצרכן".

21 באוקטובר, 2014

רשות המסים מקדמת הסכם כפל מס חדש מול שוויץ

ברשות המסים ובמשרד האוצר לא ממהרים לאשר, אבל גורמים במשרד האוצר השוויצרי אישרו כי בשבועות האחרונים החל מו"מ בינם לבין רשויות המס הישראליות בנוגע לתיקון אמנת כפל המס. פגישה בנושא בין נציגי המשרדים כבר התקיימה. 

19 באוקטובר, 2014

עוקבים אחרינו בעבודה: מה מותר ומה אסור?

כיום, עומדים לרשות המעסיקים אמצעים טכנולוגים רבים  אשר מאפשרים להם להגביר את הפיקוח על הנעשה במקום העבודה. מתי מדובר במעקב לגיטימי ומתי מדובר במעקב אשר פוגע בזכויות העובדים?

15 באוקטובר, 2014

פורסם הדירוג של מדריך של מדריך world tax 2015

מחלקת המיסים של ברנע, דורגה גם השנה בקבוצות האיכות המובילות בישראל לפי מדריך ה - World Tax. הדירוג כולל משרדי רואי חשבון ומשרדי עורכי דין המעניקים שירותי מיסוי לחברות וללקוחות פרטיים. 

14 באוקטובר, 2014

דירוג המשרד כמוביל לפי מדריך ה IFLR

מדריך הדירוג הבינלאומי,  IFLR1000, דירג את משרד ברנע כמוביל, בקטגוריות  מיזוגים ורכישות ומימון פרויקטים. סיימון ג'פה הוכר כמוביל בתחומו. סוקרי המדריך ציינו כי לקוחות המשרד מתארים את העבודה של המשרד כמקצועית, את עורכי הדין כבעלי ידע מעמיק בתחום התאגידים וכמשרד שנעים לעבוד מולו. 

14 באוקטובר, 2014

האם מרכזי המחקר ופיתוח של גוגל ואפל בישראל הם ברכה לאומת הסטארט-אפ?

ממחקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הישראלית עולה כי 63% מכל ההשקעות במרכזי מו"פ  מגיעות מחברות טכנולוגיה בינלאומיות הפועלות בארץ. מעל 67% מכל העובדים במרכזים אלו  מועסקים על-ידי חברות זרות שהקימו כאן מרכזי מחקר כגון Facebook, Google, Apple, Microsoft, IBM, Intel, HP ועוד. חברות כאלה מעסיקות לא פחות מ- 34 אלף עובדים, כאשר מספר המועסקים עולה כל שנה. למעשה, ניתן לומר כי נוכחותן בארץ של חברות ענק הולכת ומתרחבת ככל שחברות נוספות מבינות את היתרונות הטמונים בהקמת מרכזים אלו בישראל. אולם, נתונים אלה מצליחים להרגיז גורמים מסוימים בארץ, בין השאר מכיוון שלטענתם, הצמיחה והידע שנולדים במרכזי המחקר מעניקים לחברות הזרות גישה ראשונית לטכנולוגיות פורצות-דרך. שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, אף הרחיק לכת באומרו ש"הכלכלה של ישראל נשענת באופן ניכר על מימון מחקר ופיתוח מארצות אחרות ... זה מצב עדין ... שבו הנהנים העיקריים מהיצירתיות הישראלית הינם החברות הרב-לאומיות." אני טוען אחרת - מרכזים אלו  מספקים הכשרה ומטפחים את העובדים הישראלים המבריקים ביותר ומשמשים למעשה כאינקובטורים עבור היזמים הצעירים. הרבה מעובדים אלה עוזבים את החברות הרב-לאומיות כשהם מוכנים להקים חברות הזנק משלהם, מצוידים בקשת של מיומנויות, ידע ונסיון משמעותיות שצברו במהלך עבודתם במרכזי המו"פ האלה. בנוסף, עולה כי פעילותם של מרכזי מו"פ זרים ושל חברות רב-לאומיות בארץ מהווה מקור ליצירת תעסוקה, בניית עסקים חדשים וכמובן, תורמת לתפוקה הכלכלית בארץ. על מנת לטפח יזמות טכנולוגית ישראלית מקורית, מדינת ישראל לא יכולה לוותר על המרכזים הטכנולוגיים של החברות הרב-לאומיות. אין טעם לבכות על כך שהתוצרים המפותחים אצלנו בסופו של דבר מיוצאים לחו"ל. אדרבא, יש לשמוח שחברות אלו מפעילות מרכזים בארץ ומספקות הכשרה לאלפי עובדים, חושפות את העובדים לתהליכים ושיטות עבודה בינלאומיים ומכשירות קרקע פורייה לרכישות של טכנולוגיות ישראליות מקוריות. בהעדר מרכזים אלה, ספק אם תעשיית ההיי-טק הישראלית החדשנית והייחודית היתה מגיעה לפסגות שהיא השיגה בשנים האחרונות.

13 באוקטובר, 2014

פורסם ונכנס לתוקף תיקון להסדר חנינת מס

כחלק מהמאבק בהון השחור, בחודש ספטמבר פרסמו רשויות המס, נוהל "גילוי מרצון" חדש, המיועד לישראלים שלא דיווחו כנדרש על הכנסותיהם והונם. הנוהל מעודד "גילוי מרצון" ותשלום מיסים כדין, ומונע חשיפה להליכים פליליים. הנוהל החדש מחליף את הנוהל הקיים, והוא יהיה בתוקף עד לסוף שנת 2016. הנוהל החדש גם עוסק במסים עקיפים (כגון מע"מ, היטלי יבוא ומסוי העברות נדל"ן). במסגרת הנוהל, עד לחודש ספטמבר 2015 ניתן להגיש בקשה ראשונית לגילוי מרצון על בסיס אנונימי - ללא גילוי זהות הנישום, עד לאחר אישור הבקשה. על פי הנוהל ניתן יהיה לקזז הפסדים בפועל רק במהלך שנות הגילוי. נוהל המעבר כולל מסלול מהיר המיועד לנישומים "קטנים", להם הון לא מדווח בסכום שלא עולה על 2 מיליון ש"ח, ובתנאי שההכנסה החייבת בגינו היא פחות מ-0.5 מיליון ש"ח. לא ניתן להגיש בקשה באופן אנונימי במסלול המהיר.

7 באוקטובר, 2014

תוכנית עם תאריך תפוגה: מה יקרה ביום שאחרי מע"מ 0%?

גם אם תאושר בקרוב תוכנית מע"מ אפס, היא תאושר כהוראת שעה לשבע שנים בלבד. עורכת הדין ליאת קיסרי יהלומי התראיינה לגלובס והעניקה לנושא פרשנות משפטית. 

6 באוקטובר, 2014

מחדר האוכל המשותף לתרבות האקזיט

אחרי הנפקות מוצלחות של מספר חברות קיבוציות בבורסה בתל אביב ובבורסות זרות, עוד ועוד קיבוצים חולמים על הנאסד"ק. עם זאת, בין האתגרים העומדים בפניהם נשאלת השאלה איך ניתן לעשות זאת ולשמור על עתיד חברי הקיבוץ ביום שאחרי האקזיט. מגזין אחד העם, של עיתון גלובס, קיים שולחן עגול של מומחים בתחום ההנפקות, ביניהם מיקי ברנע, אשר דנו בנושא זה.

5 באוקטובר, 2014

משרד ברנע ממשיך להתרחב

משרד ברנע ממשיך את מגמת ההתרחבות. עו"ד עזרא קצן הצטרף כשותף למחלקת הטכנולוגיה, עו"ד דניאל לורבר ועו"ד מאיר וינקלר הצטרפו למחלקה המסחרית.

5 באוקטובר, 2014

סיכום השנה המשפטית - מעריב

איך נראתה שנת המשפט החולפת וכיצד תראה השנה הבאה. פאנל  משפטנים מומחים סיכם את השנה החולפת ומנסה להעריך כיצד תראה השנה הבאה. בין המומחים עו"ד מיקי ברנע (שוק ההון) ועו"ד זוהר לנדה (הגבלים עסקיים).

30 בספטמבר, 2014

עזרא קצן הרצה בסמינר בנושא גיוס המונים

עזרא קצן, שותף במחלקת הטכנולוגיה של המשרד, היה אחד הדוברים בכנס של קבוצת החונכות של OurCrowd. עזרא דיבר על אחריות דירקטורים בהרצאה שנקראה “Board Oversight: Oversee, Don’t Overlook”

25 בספטמבר, 2014

האם שירות ה- Remarketing של גוגל מפר את ההסדר בעניין דואר זבל?

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע בשבוע שעבר כי פרסומות שפורסמו באתרים כתוצאה מהשימוש בשירותים המסופקים על ידי גוגל אינן מהוות דואר זבל על פי החוק למניעת דואר הזבל בישראל.