© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים /  חברות ציבוריות

3 באוקטובר, 2023

רשות התחרות: כתב אישום ראשון בקשר לדו"ח כספי של חברה ציבורית

התבטאויות פומביות של חברות ציבוריות עשויות לחשוף אותן לחקירות או סנקציות של רשות התחרות. המתח בין חובת הדיווח לרצון לשמור על שוק תחרותי ייפתר רק באמצעות הנחיות ברורות של הרגולטורים.

18 בספטמבר, 2023

קיום חובות הגנת הפרטיות בחברה: מה תפקיד הדירקטוריון?

טיוטה חדשה של רשות הפרטיות מניחה את האחריות לקיום חובות אלה על כתפי הדירקטוריון, לרבות את החובה למנות אחראי שיהיה אמון על ביצוע הדרישות.

26 ביולי, 2023

חברות ללא גרעין שליטה – הצעת חוק לשינויים בממשל התאגידי

בשנים האחרונות הולך וגדל מספרן של חברות ציבוריות שמבנה הבעלות בהן מבוזר, כלומר - שאין בהן בעל שליטה. תיקון חדש קובע סט כללים חדש להבטחת ניהול תקין של חברות אלו ולהגנה על המשקיעים, משנה את כללי המשטר התאגידי בחברות בעלות מבנה החזקות מבוזר.

24 באפריל, 2023

הבורסה משיקה לראשונה שאלון ESG

פרסום השאלון מתכתב עם המגמה העולמית ועם חשיבות הנושא עבור משקיעים. השאלון פותח לאחר בחינה של שאלונים דומים מרחבי העולם והותאם לחברות הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

30 במרץ, 2022

עמדה משפטית חדשה בנושא הגילוי הנדרש במסגרת זימון אסיפה שעל סדר יומה מינוי רואה חשבון מבקר

על פי הפרסום, הגילוי המורחב נדרש כדי לאפשר לבעלי המניות הבנה מעמיקה של נסיבות ההחלפה או המינוי.

2 באוגוסט, 2021

האם חברות ציבוריות מחויבות בעריכת התאמות נגישות לדיווחיהן לבורסה?

בשבועות האחרונים הוגשו עשרות בקשות לאישור תובענות ייצוגיות כנגד חברות ציבוריות ותאגידים מדווחים, מן הידועים והמובילים במשק. הבקשות לאישור התובענות הייצוגיות דומות זו לזו במהותן (פרט לזהות הגורם הנתבע), וברובן הוגשו על-ידי אותו תובע-מבקש, ובאמצעות אותם עורכי דין.

22 ביוני, 2021

חברות דואליות – אחריות בדין הישראלי לדיווחים

פסק דין מחוזי שניתן לאחרונה בעניין Ceragon Networks Ltd קבע כי חברות דואליות תהיינה חשופות לתביעות לפי כללי האחריות של הדין הישראלי.

27 באפריל, 2021

חברות ציבוריות ללא בעל שליטה: תיקון לחוק החברות

משרד המשפטים פרסם בשבועות האחרונים תזכיר תיקון חוק החברות בנושא של ממשל תאגידי בחברות ציבוריות שאין בהן בעל שליטה. בעבר, לרובן המכריע של החברות הציבוריות הנסחרות בתל-אביב היה בעל שליטה מובהק – יחיד או קבוצה המחזיק בלמעלה מ-50% מזכויות ההצבעה בחברה. קיומם של בעלי שליטה מובהקים היה ממאפייניו המיוחדים של שוק ההון הישראלי.

15 בנובמבר, 2020

על עסקאות בעלי שליטה, ועדות בלתי תלויות ומה שביניהן

רשות ניירות ערך תחייב חברות ציבוריות לחשוף פרטים הנוגעים לועדות בלתי תלויות שאמורות לפקח על עסקות עם בעלי שליטה. עמדת הסגל, שפורסמה לאחרונה, גובשה על רקע צורך גובר בפיקוח ובקרה על הליכי קבלת ההחלטות בעסקאות בין חברות ציבוריות לבין בעלי השליטה בהן

9 ביולי, 2020

מדיניות תגמול: הקלות חדשות בעניין ביטוח נושאי משרה

רשות ניירות ערך הודיעה על הקלה לחברות ציבוריות בנושא ביטוח הדירקטורים ונושאי משרה המאפשרת לחברות לכלול במדיניות התגמול שלהן התייחסות להיקף הכיסוי הביטוחי בלבד, ללא יתר הפרמטרים שנדרשו עד כה.

17 ביוני, 2020

התאמות לגילויים הנדרשים בדוחות לאור נגיף הקורונה

לפני מספר שבועות פרסמה רשות ניירות ערך עמדת סגל בדבר השפעות משבר הקורונה על הגילוי והדיווח הכספי הנכלל בדוח רבעון ראשון 2020. זאת לאור ההשלכות הכלכליות המשמעותיות שהביא עמו נגיף הקורונה, ומתוך הבנה כי השלכות אלו לא פסחו על פלח רחב של תאגידים מדווחים בשוק ההון, הפועלים בענפים עסקיים שונים.  

7 במאי, 2019

עדכון בנושא חברות דואליות

רשות ניירות ערך פרסמה נייר עמדה, המרכז את המידע המעודכן לגבי תהליכי הרישום למסחר ומחיקה ממסחר של חברות הרשומות ברישום כפול בבורסה בתל אביב ובבורסה נוספת מחוץ לישראל, הנפקת ניירות ערך על-ידן ומתכונת הדיווח שלהן. נייר העמדה מיועד לחברות דואליות וחברות השוקלות רישום כפול.

6 במאי, 2019

ארקטורוס תרפויטיקס בע"מ (לשעבר אלקוברה) - פרסום תשקיף בארה"ב להיפוך שרוול

ארקטורוס תרפויטיקס בע"מ, חברה ציבורית ישראלית אשר מניותיה נסחרות ב-Nasdaq בארה"ב - פרסמה בארה"ב ביום 12 באפריל 2019, תשקיף לרישום ניירות ערך למסחר והודעה על זימון אסיפה כללית (Prospectus and Proxy Statement). פרסום התשקיף הינו שלב מתקדם לקראת השלמת הליכי הסדר בין החברה לבין בעלי מניותיה.

2 בינואר, 2019

חברות ב-"High"

רשות ניירות ערך פרסמה הודעה למשקיעים ובה דגשים בנוגע לחברות ציבוריות שפועלות בתחום הקנאביס הרפואי. בהודעתה הרשות מבקשת להסב את תשומת לב המשקיעים למספר פרמטרים, הנוגעים לחברות ציבוריות שפועלות או צפויות לפעול בתחום הקנאביס הרפואי, בבואם לקבל החלטה בדבר השקעה בניירות ערך של חברות אלו.

13 בדצמבר, 2018

רשות ניירות ערך מציעה לאפשר לחברות המדווחות בישראל לדווח בשפה האנגלית

רשות ניירות ערך פרסמה טיוטה של תקנות המבקשות לאפשר לחברות לפרסם דיווחים למשקיעים באנגלית בלבד. המטרה למשוך חברות בינלאומיות שפעולתן באנגלית להשקיע בבורסה בישראל. 

29 באוקטובר, 2018

רשות ניירות ערך: אירוע סייבר מחייב דיווח

לאור הגידול בהיקפי איומי סייבר והחשש בפגיעה בפעילותן של חברות ציבוריות, רשות ניירות ערך פרסמה נייר עמדה המתייחס לאופן הגילוי שנדרש מחברות ציבוריות לגבי אופן התנהלות בתחום הסייבר.

20 בנובמבר, 2017

תקדים בעניין תביעות ייצוגיות בישראל נגד חברות דואליות

בפסק דין תקדימי שניתן לאחרונה סולקה על הסף בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד חברת טאואר סמיקונדקטור בע"מ ונושאי משרה בחברה, בשל הנימוק שלעניין האחריות, חל על החברה הדין האמריקאי, בשל היותה רשומה למסחר גם בארה"ב.