© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים /  אקטיביזם של בעלי מניות

16 באפריל, 2024

על בעל שליטה, מנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון – ראיון עם מיקי ברנע

עם כניסת האחים אמיר לחברת שופרסל, הם מינו מקורבים לתפקידי ניהול וכן דירקטורים מטעמם. מהלך זה מעורר את הדיון על שליטה וניהול בחברות ציבוריות והערבוב בין תפקידי מנכ"ל, יו"ר ובעל שליטה. כמומחה בתחום מאבקי שליטה וחברות ציבוריות, התראיין מיקי לדה מרקר בנושא.

19 במרץ, 2024

השיטה החדשה שמאיימת על שלטון המנהלים בבורסה - ראיון עם מיקי ברנע

כמומחה בתחום מאבקי השליטה התראיין מיקי ברנע לגלובס, לכתבה שעסקה בהשתלטות האחים אמיר על רשת שופרסל. בראיון הסביר מיקי על המשמעויות של החזקה של פחות מ- 25 אחוזים מהחברה  ועל הכלים העומדים בפני רשות ניירות ערך בעסקאות שכאלה. 

26 בדצמבר, 2023

אקטיביזם מוסדי - ראיון עם מיקי ברנע וזוהר לנדה

בשנה האחרונה נראו יותר מוסדיים המבקשים להשפיע על חברות בהן יש להן אחזקות. כמשרד מוביל בתחום זה, מיקי ברנע וזוהר לנדה התראיינו לדה מרקר ודיברו על ההתעוררות של המוסדיים בשורה של חברות. 

5 בפברואר, 2023

מאבקי שליטה בחברות הציבוריות בישראל

עורכי הדין מיקי ברנע וחגית רוס עושים סדר בנושא מאבקי שליטה, ניסיונות שליטה עוינים ומהם האמצעים להתגוננות העומדים בפני דירקטורים. טור הדעה פורסם במגזין אחד העם של דה מרקר.

2 בפברואר, 2022

ראיון עם מיקי ברנע: השתלטויות על חברות ציבוריות

בשנים האחרונות היינו עדים לכמה ניסיונות השתלטות על חברות בבורסה בישראל כאשר בתחילת השנה פורסם כי בימים אלו מתקיים מאבק שליטה בחברת נורסטאר. מיקי ברנע, כעורך דין מומחה בתחום מאבקי השליטה, התראיין לדה מרקר במסגרת כתבה שעסקה בהשתלטויות. בראיון הסביר מיקי בין היתר כי מאבקי שליטה מתחילים משילוב של שני דברים- אנליזה- לזיהוי הפוטנציאל העסקי, ולצידה ניתוח משפטי המבהיר מה הצעדים הנדרשים לרכישת השליטה"

6 בנובמבר, 2018

האנשים שמנערים הנהלות: כך עשינו 70% על מלאנוקס

מיקי ברנע בכתבה בדה מרקר יחד עם עו"ד סטיב וולוסקי – כנציגי קרן ההשקעות האמריקאית סטארבורד על ההשקעה במלאנוקס.

4 בספטמבר, 2018

אקטיביזם של בעלי מניות – מקרי בוחן בישראל

משרדנו יחד עם ארגון היועצים המשפטיים ארח היום סמינר בנושא אקטיביזם של בעלי מניות.  מיקי ברנע בחן כיצד באה לידי ביטוי פעילות אקטיביסטית בחברות ישראליות. במסגרת הסמינר הציגו גם אלחנן מעוז, מייסד קרן אוורסט וסטיב ולוסקי ממשרד Olshan Frome Wolosky LLP.

12 באוגוסט, 2018

הזמנה לסמינר: אקטיביזם של בעלי מניות – מקרי בוחן בישראל

הצטרפו למשרד ברנע ולארגון היועצים המשפטיים לסמינר בנושא אקטיביזם של בעלי מניות. בסמינר נבחן כיצד באה לידי ביטוי פעילות אקטיביסטית בחברות ישראליות ובבית המשפט, תוך השוואה בין השוק האמריקאי לישראלי.

4 ביוני, 2018

החלטה תקדימית בבית המשפט המחוזי בתל אביב עצרה החלטה של דירקטוריון חברה ישראלית הנסחרת בנאסד"ק מלקיים עסקת שתדלל בעלי מניות במסגרת מאבק שליטה

באחד השלבים המכריעים של מאבק שליטה בחברה ציבורית שהתנהל לאחרונה התבקש בית המשפט המחוזי לעצור עסקת השקעה בחברה, שכללה הקצאה מדללת של מניות חדשות. בית המשפט הורה על עצירת העסקה, תוך שהוא קובע כי ראוי להעביר אל החברה את הנטל להוכיח כי העסקה הינה לטובתה וכי אין לבחון את העסקה על פי "כלל שיקול הדעת העסקי", אלא בהתאם לסטנדרט ביקורת מחמיר יותר.