© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

רכישת חברה ישראלית – להפוך למעסיק ישראלי

קהילת ההייטק הישראלית כוללת גופי מחקר ופיתוח מהשורה הראשונה וכשרונות מובילים במגוון תעשיות. לאור זאת, ישראל הפכה יעד אטרקטיבי לחברות זרות, בין אם הן מבקשות להתחיל את פעילותן בישראל ובין אם על ידי רכישת  עסקים קיימים.

 

כך לצד ישויות בינלאומיות להן מרכזי מחקר בישראל (ביניהן ניתן למנות את  אינטל, מייקרוסופט, גוגל וסוני), ישנם סטארטאפים חדשניים שנחלו הצלחה פנומנלית ברבות השנים (כדוגמת ווייז, מוביליי ורבים אחרים). בזכות הכשרונות הישראלים הרבים והצלחותיו של שוק העבודה המקומי, ישראל ידועה בעולם כ״אומת הסטארט-אפ״.

 

גופים שמבקשים לפעול בישראל צריכים להכיר את שוק העבודה המקומי ואת דיני העבודה.

 

תחת דיני העבודה הישראלים, שכר, שעות עבודה ומנוחה, חופשה שנתית, פנסיה ומגוון הטבות צריכים להיות ברורים מאוד ומוסכמים. כל אלו, חייבים להיות לפחות בדרגה המינימלית הנדרשת על פי חוק.

 

חשוב לדעת כי פסקי דין בישראל מהווים חלק מהדין. בתי הדין הישראלים המתמחים בדיני עבודה נותנים פסקי דין והחלטות בכל ההיבטים הנוגעים לעבודה ותעסוקה, המהווים פרשנות לחקיקה.

 

הכניסה לשוק העבודה הישראלי מעלה שאלות משפטיות רבות מנקודת המבט של עבודה ותעסוקה. לחברות המבקשות לרכוש חברות או עסקים ישראלים קיימים, ניהול בדיקת נאותות בחזית זו יכולה לסייע במעבר קל ומובנה לתוך השוק הישראלי. חשוב להבטיח שהחברה הרוכשת מודעת ומוכנה לחלוטין לכל עלויות העבודה והתעסוקה העכשוויים והעתידיים וכן לתרבות השוררת בחברה הנרכשת.

 

העברת עובדים מעסק אחד לשני דורשת אף היא הכנה משפטית. כחברה הרוכשת, נכון לקבל החלטה מראש כיצד אתם מעוניינים להעסיק את העובדים – אם על ידי שמירה על המשכיות תעסוקתית או סיום יחסי עבודה עם המעסיק הקודם והעסקת העובדים מחדש.

 

שתי השיטות אפשריות ונעשה בהן שימוש תדיר, ולכל אחת מהן יש את יתרונותיה שלה. בחירת האופציה היעילה ביותר כלכלית והמוצקה ביותר משפטית תחת הנסיבות, יכולה לסייע להעברה מוצלחת של העובדים.

 

שוק העבודה הישראלי כולל הזדמנויות חדשות ומעניינות. ארגונים שישכילו לקבל את ההחלטה בעקבות הכרות והבנה של שוק העבודה והחוקים המקומיים, יצלחו את הליך הרכישה ותכנון הפעילות בישראל.

 

מחלקת דיני עבודה עומדת לרשותכם בכל שאלה בנושא