© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

אבטחת סייבר: כך תגן על השקעותיך

העסק שלך ניצב מול איומים פוטנציאליים מצד האקרים ופושעי סייבר למיניהם. בין אם כוונתם היא גניבת כספים, גניבת מידע או פשוט הטרדה וגרימת מבוכה לחברה, עליך להיערך נכונה כדי לעצור אותם.

אפשר אמנם להשיג מידה מסוימת של הגנה ע"י רכישת תוכנות אנטי-וירוס וכלים להסרת תוכנות זדוניות (anti-malware), אך הדרך היעילה ביותר היא שילוב אסטרטגיית אבטחת סייבר נבונה ומקיפה בתוך התשתיות הטכנולוגיות עצמן של החברה, כמו גם גיבוש האמצעים ומשאבי האנוש הדרושים לטפל במקרה של מתקפת סייבר, והמשבר הנגרם ממנה.

 

הסיכונים המשפטיים

 

לפי דו"ח הסיכונים העולמיים לשנת 2015 של הפורום הכלכלי העולמי, הסיכון למתקפות סייבר רק הולך וגדל. ככל שהמכשירים והרשתות בהם אתה משתמש בפעילויותיך השוטפות נעשים מורכבים יותר, כך מתרחב היקף הנתונים והיקף המוקדים בחברתך שנמצאים בסיכון למתקפת סייבר.

הבעיות הנובעות ממתקפת סייבר יכולות להיות משמעותיות במיוחד. בהתאם לתקנות הגנת הנתונים הכלליות באירופה, חלות חובות על חברות לא רק להגן על המידע של לקוחותיהן, אלא גם חובות דיווח ותגובה מהירה במקרה של פריצה למסד נתוני החברה. אי-ציות לחובות הללו עלול להוביל לקנסות כבדים או לסנקציות שונות. בנוסף, כשל בהגנת מידע פרטי או סודי עלול להוביל לתביעות נגד חברתך בטענת רשלנות, פגיעה בפרטיות, או הפרת חוזה, כאשר התחייבויות חוזיות כוללות סעיפי הגנת סודיות גם כלפי הלקוחות וגם כלפי השותפים המסחריים.

 

בניית אסטרטגיית אבטחת סייבר נכונה

 

כדי לגבש אסטרטגיה כוללת נגד מתקפות סייבר, יש להתחיל במיפוי וניתוח המערכות במלואן. יש ולבחון את האופן שבו נשמרים הנתונים ואת הסיבות לשמירתם.

האסטרטגיה צריכה לכלול בדיקות לזיהוי נקודות תורפה פוטנציאליות וביצוע סריקות של המערכת באופן רציף כדי לאתר כל עדות לחדירה. עליך לעבוד עם מומחי תכנות, שיבצעו ניסיונות לפרוץ את אמצעי ההגנה שלך. לאחר מכן הם יבצעו את התיקונים הנדרשים  ויוסיפו טלאים (patches) כדי להסיר את אותן חולשות ולמנוע מתקפת סייבר אמיתית.

כמובן, האמצעים צריכים לכלול את כל הדרוש כדי לתקן את הפריצה ולעצור את דליפת הנתונים, לרבות יחסי ציבור ועורכי דין שיטפלו במשבר ובהשלכות העלולות לנבוע ממנו, כמו פגיעה במוניטין, אובדן לקוחות ותביעות. עליך להיערך באופן מהיר ויעיל, כיוון שכל עיכוב עלול לגרום לנזקים משמעותיים לחברתך.

ניתן לומר כי בעידן הנוכחי אחת ההשקעות החשובות ביותר בחברתך, היא ההשקעה בהיערכות למניעתמתקפות סייבר וכל מה שבא בעקבותיהן.

 

אתה מוזמן ליצור איתנו קשר כדי לקבל פרטים נוספים על הדרכים בהן נוכל לסייע לך.

 

Source: barlaw.co.il

תגיות: סייבר