© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

טכנולוגיות חקלאיות ולמה פעילות בישראל כדאית

אם נחשוב על אדמה פוריה לפיתוח חקלאי, קרוב לוודאי שישראל היא לא המדינה הראשונה שתעלה לנו בראש. אבל אולי כן כדאי לחשוב עליה. למרות האקלים המדברי וגילה הצעיר יחסית של המדינה, הפיתוחים הטכנולוגים של ישראל הובילו לזינוק בחדשנות בתחומי החקלאות השונים – חדשנות שכוללת פתרונות העוזרים לחקלאים ולחברות לגדל ולייצר יותר מזון, לייצר מזון במקומות שבעבר נחשבו בלתי ניתנים לגידול, תוך שהמזון המיוצר הופך בריא יותר ובאיכות גבוהה יותר. בהתחשב באתגרים המוצבים בפני השווקים החקלאיים הגלובליים, מציעה המדינה הקטנטונת שלנו הזדמנויות רבות להתקדם דווקא בתחום האגטק.

 

האתגרים בתחום החקלאות

 

היום, שימוש בטכנולוגיה הפך הכרחי להצלחה בתחום החקלאות. נושא שינויי האקלים הגלובליים מעורר אי-וודאות הולכת וגוברת לגבי מקומות בהם ניתן לגדל יבולים בהצלחה, ואתגר נוסף מהווה הירידה המתמדת במשאבים הטבעיים. מן הצד השני, אוכלוסיית העולם ממשיכה לגדול. משמעות הדבר היא שבהיעדר פתרונות טכנולוגיים, יתקשו חוות בכל רחבי העולם לעמוד בקצב הדרישות להפקת תוצרת חקלאית בעשורים הבאים.

לכן, מפתחים טכנולוגיים חייבים למלא תפקיד מרכזי במתן מענה לחששות אלו. כך למשל, ישנה התקדמות מתמשכת בפיתוח פתרונות השקייה, המפחיתים עוד יותר את התלות במקורות מים טבעיים סמוך לחוות; השימוש באסטרטגיות ביו-הנדסה נמצא אף הוא בעלייה; וחקלאים מעצבים את יבוליהם באופן מדעי, באמצעות הנדסה גנטית, על מנת להשביח את הזנים ולהקנות להם תכונות המשפרות את איכותם באופן יעיל ובטיחותי, הן בהיבט התזונתי והן בהיבט חיי המדף שלהם.

 

למה כדאי להיכנס לפעילות בישראל

 

ב-68 שנות קיומה, ישראל היתה חייבת לפתח וליישם טכנולוגיות חקלאיות והנדסה-גנטית כדי להתגבר על האקלים המדברי האכזרי, ולסייע לחקלאים לעמוד בדרישות לייצור מזון במדינה. כבר באמצע שנות השישים, חברות כמו נטפים חוללו מהפכות בתחום טכנולוגיית ההשקייה בישראל. ומה שהתחיל כעבודה קשה כדי להאכיל את אוכלוסיית הארץ המדברית, התפתח ברבות השנים לשוק אגטק מפותח. השוק כולל כיום חברות בצמיחה מתמדת כמו אפימילק, אבוג'ין וביו-בי שדה אליהו, המסוגלות להפעיל ולנהל חוות בכל רחבי העולם.

כיום, ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום האגטק, וממשיכה לשאוף לתת מענה לגל הדרישות לפתרונות בתחום האגטק בכל רחבי העולם. מדי שנה מושקות מאות חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום הטכנולוגיה החקלאית. בשנת 2015, הקימה קבוצת Harvester Ventures קרן של 40-50 מיליון דולר. בשנת 2016, חברת Bayer התחייבה להזרים עוד 10 מיליון דולר.

תחום האגטק בישראל הינו תחום בצמיחה מתמדת. מדינות ומשקיעים המעוניינים להפיק תועלת ממומחיותה של ישראל בתחום, חייבים לעבוד במסגרת המערכות הרגולטוריות והמשפטיות של ישראל כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל בה. אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות המומחים שלנו בברנע. נשמח להסביר לכם איך נוכל להעניק לכם סיוע בכניסתכם לפעילות בתחום.

 

Source: barlaw.co.il