© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

4 דברים שכל יזם סטארט-אפ צריך לדעת

יזם סטארט-אפ

הקמת סטארט-אפ מתחילה עם רעיון מעולה – זה יכול להיות מוצר או דרך טובה יותר לבצע משהו. אפשר להמשיל את הרעיון הזה לשתילת זרעים אשר מהם תצמח חברתך כאשר הזריעה הינה רק הצעד הראשון. ההתקדמות מהקמת החברה להפעלתה כמנכ"ל, מצריכה עבודה זהירה וקפדנית בכמה מישורים בו זמנית. לעיתים קרובות אופן המעבר שלך לעמדת הקברניט הוא שעושה את ההבדל בין הצלחת חברתך לבין כישלונה. להלן ארבעה דברים חשובים שיזם צריך לדעת לנהל באופן נכון.

ניהול משקיעים

המשקיעים שלך סיפקו חלק מההון הנדרש לך כדי להקים את העסק. כעת הם הבעלים של חברתך ובעלי עניין בביצועים שלך. בהתאם לכך, דברים שיזם צריך לדעת הם בין היתר, כיצד לנהל את ציפיותיהם ממך, תוך כדי התפתחותך. תתקשר איתם באופן שוטף כדי ליידע אותם לגבי הדברים שאתה עושה ומדוע אתה עושה אותם, ושאל אותם שאלות. הם משקיעים בסטארטאפ שלך מפני שהם שותפים לחזונך להצלחת החברה, והם יעריכו את ההזדמנות שאתה נותן להם לתת כתף, וכך תשמור על התעניינותם ומעורבותם בהשקעתם. 

ניהול הדירקטוריון

דירקטוריון החברה עלול להערים מכשולים, רק משום שאינכם רואים את הדברים עין בעין. כדאי לזכור כי ברקע של חילוקי הדעות שמתעוררים לעיתים, ישנן כוונות טובות מצד כל המעורבים להצלחת החברה. כדי להשיג הרמוניה ועבודה חלקה, רצוי מאוד ליידע את הדירקטוריון באופן שוטף, גם מעבר לדיווחים במהלך ישיבות דירקטוריון. תעבוד איתם ותחליטו ביחד אילו דיווחים הם רוצים וצריכים לקבל. חשוב להכין ולהפיץ מראש את סדר היום לפני כל ישיבת דירקטוריון כדי שכולם יהיו מודעים לנושאים שעל הפרק וכדי לתת זמן להתכונן לדיונים. כך, ישיבות הדירקטוריון תהינה ענייניות ויעילות יותר.

ייעוץ מס ופיננסי

אף אחד לא אוהב לשלם מיסים וזה נכון גם לגבי חברות. הוגן וסביר לשלם את מה שחייבים, אבל מהלך פיננסי שגוי עלול להניע אותך לעבר השלכות מיסוי לא רצויות. אחריותו של המנכ"ל היא למקסם רווחים, ואין הפסד גדול יותר מתשלום מס מיותר עקב טעות במבנה או בניהול. לכן רצוי מאוד להתייעץ עם יועצי מס בינלאומיים ועם רואי החשבון שלך כדי לתכנן את מבנה ההחזקות של חברתך בחברות הבנות שלה ומבנה אחזקותיך בחברה עצמה, באופן שיבטיח מיקסום הטבות מס, מזעור החשיפות והגדלת התמורה עבורך ועבור בעלי המניות שלך.

שיקולים משפטיים

מיד עם הקמת חברתך, תידרש לזהות ולמלא דרישות משפטיות מרובות ולהתגבר על מכשולים משפטיים. חשוב מאוד ליצור את הישות המשפטית הנכונה עבורך ולמלא את כל הדרישות הרגולטוריות, כבר משלב הסכם המייסדים ותקנון ההתאגדות. עניין קריטי נוסף הוא ניסוח מסמכים ברורים וצופים פני עתיד, כי הדברים המוסכמים בתחילת הדרך אינם בהכרח נכונים תוך כדי התפתחויות בחברה בחלוף הזמן.

שוקלים פעילות עסקית בישראל? חשוב לקחת בחשבון את כל הסוגיות המשפטיות המקומיות והבינלאומיות גם יחד. אם יש לך שאלה או אם אתה מעוניין בסיוע כלשהו, תרגיש חופשי ליצור איתי קשר.

Source: barlaw.co.il