© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

לעשות עסקים בישראל: מדינה ידידותית להשקעות

לעשות עסקים בישראל: מדינה ידידותית להשקעות

חברות, מדינות ומשקיעים פרטיים רואים את מדינת ישראל כיעד משתלם ונחשק לפעילות עסקית, ולא במקרה.  

מעמדה של ישראל כמובילה עולמית  בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות הפכה אותה גם באופן טבעי למדינה ידידותית להשקעות עסקיות, במגוון תחומים.

 

הביצועים הכלכליים של מדינת ישראל

נתוני הצמיחה של ישראל מציבים אותה בין המדינות המובילות בעולם בשיעורים אלו עם רקורד מרשים של 13 שנים רצופות של צמיחה. במהלך העשור האחרון צמחה כלכלת ישראל בשיעור של 100% – יותר משיעור הצמיחה בארצות הברית ובכל מדינה מפותחת אחרת בעולם. גם ב-2017 צפויה ישראל לרשום צמיחה נוספת בשיעור של כ-3%, כך לפי התחזית של קרן המטבע הבינלאומית (IMF). אציין כי על אף למרות הנתונים המרשימים כלכלת ישראל, ככל כלכלה, אינה חסינה בפני ירידות, אך התנאים בארץ מצביעים באופן עקבי ולאורך זמן על תחזית חיובית של המשך ההתפתחות הכלכלית.

 

הון אנושי

חובת השירות הצבאי בישראל תורמת רבות ליזמות בישראל. החשיפה של חיילי היחידות המובחרות של חיל המודיעין לחדשנות וטכנולוגיות חדשות מביאות לכך שרבים ממצטייני חיל המודיעין נהפכים באופן טבעי ליזמים בולטים בעלי יידע ייחודי בתחומם.

 

מערכת אקולוגית של חדשנות

על אף גודלה  הקטן, ישראל מדורגת ברשימת המדינות הטובות ביותר לעשיית עסקים בהן. דירוגה של ישראל במקום  גבוה הינו בעיקר הודות להתמקדותה בחדשנות ולצמיחה העסקית של רבות מחברות ההזנק הישראליות.

הגידול בהשקעות בישראל של גורמים זרים מגיע לכ-30% בכל שנה, ויכולותיה של ישראל רק מתעצמות בעקבות זרימות הון סיכון למימון מיזמים. התוצאה: למדינת ישראל ניסיון בפיתוח מדעי וטכנולוגי בקצב מהיר יותר מהקצב המקובל בשאר העולם.

 

הסביבה הרגולטורית בישראל

בעקבות תיקוני חקיקה שנכנסו לתוקף לאחרונה, היבטים של עשיית עסקים בישראל – כמו מיסוי וקבלת רישיונות והיתרים – הפכו למורכבים ומסובכים יותר. בהרבה מובנים, שינויים אלה נובעים באופן טבעי מההצלחה; ככל שצומחות כלכלות לאומיות, כך נדרשת רגולציה מתוחכמת יותר. וכל עוד ממשלת ישראל מנסה להתאים את הרגולציה לקצב התפתחותה, הסביבה הרגולטורית צפויה לעבור שורה של שינויים נוספים שישפיעו על עשיית עסקים בארץ, סוג של "כאבי גדילה" אם תרצו.

 

***

למשרד ברנע הניסיון והמומחיות ללוות אתכם לכל אורך הדרך המורכבת הזאת, ולממש את מלוא הפוטנציאל העסקי שמציעה ישראל. אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר כדי ללמוד איך נוכל לעזור לכם.

Source: barlaw.co.il