© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

Cookies ופרטיות – האיזון החדש מבית אפל

חברת אפל תגביל באופן משמעותי את היכולת של מפרסמים לאסוף ולהשתמש במידע פרטי. התכונה החדשה בדפדפן הספארי נקראת Intelligent Tracking Prevention (ITP – מניעת מעקב אינטליגנטית). התכונה מטילה הגבלת זמן בת 24 שעות על שימוש ב-cookies של צדדים שלישיים, והגבלת זמן בת 30 יום על שימוש ב-cookies על ידי אתרי אינטרנט בהם מבקר הגולש.

 

מטרת ה-ITP היא להגביל את יכולת המעקב אחרי הפעילויות המקוונות של גולשים. התוצאה הברורה של ה-ITP היא כי עסקים אשר מספקים, בין אם לשימוש של עצמם או לשימוש של צדדים שלישיים, פרטים שונים הנאספים מעוגיות כאמור, יהיו מוגבלים בהיקף האיסוף של המידע מן העוגיות, וכך יושג איזון חדש בין הגולשים לבין העסקים המקוונים, בייחוד חברות מתחום תעשיית הפרסום. לדברי אפל, החברה מאמינה ש"לאנשים יש זכות לפרטיות".

 

מהלך זה מעורר הדים גדולים בתעשיית הפרסום. שש קבוצות סחר מתעשיית הפרסום כבר שלחו מכתב פתוח לחברת אפל בו הן טוענות כי מהלך זה מחבל במודל הכלכלי של רשת האינטרנט ורק מוסיף לכוחן של חברות פייסבוק וגוגל. קבוצות הסחר טוענות כי ITP תפגע בתועלתן של פרסומות לגולשים ובנוסף תגרום לכך שעסקים מקוונים יצטרכו לשנות את המודל העסקי שלהם וידרשו תשלום מגולשים עבור פעילויות שהיו חינמיות עד כה.

 

אין ספק שבעתיד הנראה לעין תימשך משיכת החבל הזו בין תעשיית הפרסום (והעסקים הנעזרים בה) לבין חברות הטכנולוגיה הענקיות בעלות הכוח לייצר תכונות ותוספים חדשיםבמטרה להגדיל את ההגנה על הפרטיות. אנו מאמינים שאפשר לומר בבטחה שהעולם נע לכיוון של ייצור אמצעי הגנה על הפרטיות נוספים וטובים יותר, וכל הנוגעים בדבר יצטרכו לבצע את ההתאמות הנדרשות.

תגיות: שימוש במידע פרטי