© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

האם באמת אפשר להסתמך על הסכם מייסדים לדוגמא מהאינטרנט?

הסכם מייסדים לדוגמא

הסכם מייסדים לדוגמא נמצא זמין ברשת, וניתן להורדה לכל דורש. על אף המספר הרב של הסכמי מייסדים זמינים ברשת, אין להסתמך עליהם כאשר אתם מקימים מיזם חדש.

 

לכל סטארט אפ מאפיינים ייחודיים אשר רלוונטיים אליו בלבד. לכל מיזם אופן פעילות שונה, והמייסדים נמצאים בשלבים שונים בחייהם. על כן, ישנם דגשים שונים שיש לכלול בכל הסכם מייסדים, לפי צרכיהם השונים של המייסדים והתכנון להמשך המיזם. בכדי שהמיזם יצליח, על הסכם המייסדים לתת ביטוי לכלל ההיבטים הללו.

 

הסכם מייסדים לדוגמא?

 

האינטרנט מלא בהסכמי מייסדים לדוגמא. אם מחפשים בגוגל את הביטוי "הסכם מייסדים לדוגמא" מתקבלות עשרות אלפי תוצאות. רוב התוצאות אינן רלוונטיות כמובן, אבל בהחלט נראה כי האינטרנט עמוס בחומרים העוסקים בנושא זה.  

 

הסכם מייסדים צריך לכלול מאפיינים ספציפיים של המיזם

הסכם מייסדים לדוגמא שתורידו מהאינטרנט, ואין זה משנה אם זה מאתר משפטי או אתר של אקסלרטור למשל, אינו יגדיר את הצרכים המסוימים והאישיים שלכם במיזם שהקמתם.

אפשר להמשיל את העניין לכל תחום אחר. בכל תחום תרצו התאמה אישית, ולא דבר גנרי. בדיאטה שלכם, בבגדים שאתם בוחרים, בעיצוב הבית – רצוי שהיום כל דבר יהיה מותאם אישית בצורה המדויקת לכם. כך גם בנוגע להסכם המייסדים שלכם.

 

הסכם מייסדים הוא הסכם אשר מגדיר מה מצופה מכל אחד מהמייסדים, אל מול מה כל אחד מהם תורם ומבצע בסטארט אפ. הסכם זה בעצם מהווה מסגרת להגדרת האחריות והיחסים בין מייסדי החברה לבין עצמם, לבין המייסדים בחברה. כמה אחוזים מגיעים לכל אחד, כמה זמן צריך כל אחד לתרום, כמה כסף כל אחד צריך להשקיע, מה התפקיד של כל אחד וכו'. אי עריכה של הסכם מייסדים מפורט ומותאם אישית לכל מיזם, פותח פתח לסכסוכים, ריבים בין המייסדים ואף לפעמים תביעות משפטיות בהמשך הדרך. עריכת הסכם מייסדים, ועדיף בשלב מוקדם יחסית במיזם, הנה קריטית לביטחון ועתיד המיזם.

 

אחד הנושאים המורכבים שהסכם מייסדים לדוגמא אינו נותן לו ביטוי, הוא המנגנון הקובע מה קורה כאשר יזם פורש או עוזב את המיזם. זהו מנגנון קריטי, שלצערם הרב של היזמים, מופעל לעיתים קרובות במהלך חייו של מיזם. זהו אחד המנגנונים החשובים ביותר שקיימים בהסכם מייסדים. הסכם מייסדים לדוגמא, לא מביא לביטוי את הצרכים של המייסדים לעניין זה, וגורם פעמים רבות לחוסר וודאות עד כדי סיכול המיזם.

 

הסכם מייסדים לדוגמא באינטרנט, לא יכלול לרוב את התנאים הספציפיים בין השותפים במיזם, ואם ייכללו – הם לא יהיו מדויקים עבורכם, על מנת להגן עליכם בהמשך הדרך.

 

 

אם אתם בשלבי הקמת סטארט אפ חדש, הדבר המומלץ ביותר עבורכם הוא ראשית לנסח הסכם מייסדים מותאם אישית עבורכם ועבור הצרכים שלכם. זהו אחד הצעדים הראשונים הקריטיים בחייו של המיזם.

 

***

משרדנו מלווה סטארטאפים בתחילת דרכם בכל הנוגע להסכם מייסדים. נשמח לסייע לכם ביצירת הסכם אשר יהיה מותאם אישית לצרכיכם ואשר יהווה הגנה מקסימלית עבורכם – עכשיו, וגם להמשך הדרך. מוזמנים ליצור קשר כאן