© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

העיר החכמה – הטכנולוגיות החדשניות של ישראל

העיר החכמה – הטכנולוגיות החדשניות של ישראל

העתיד כבר כאן, והטכנולוגיות הישראליות החדשניות של "עיר חכמה" מתוות את הדרך קדימה עבור העולם כולו. המפתח לטכנולוגיה החיונית הזו הוא שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין המגזר הפרטי והממשלה.

 

בניית אבני יסוד מוצלחות

טכנולוגיית העיר החכמה הכוללת אוסף של מערכות משופרות לאספקת שירותים, מהווה למעשה מוקד לקישוריות דיגיטלית המשתלבת באופן מושלם בכל היבט כמעט של קשר אנושי. זאת מערכת יצירתית המאפשרת לעיריות קטנות, שטחים עירוניים גדולים, חברות סטארט-אפ עסקיות ותאגידי ענק לאומיים ובינלאומיים להשיג ולספק נגישות דיגיטלית באופן יעיל, אפקטיבי ומידי.

 

אבני היסוד עבור המערכת הזו כוללות הבניית מחויבות פיננסית מותאמת, ופיתוח סטנדרטים למתן סיוע לערים בבניית התשתית שתהפוך אותן לערים חכמות מתפקדות היטב. תשתית זו כוללת כמובן הקמה ותחזוקה של אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות הנדרשות.

בארץ, מטה "ישראל דיגיטלית" יפתח את המערכות החיוניות לניהול יחסי לקוחות ואת האפליקציות הנדרשות לשימושיות ותפעול מערכת העיר החכמה.

 

חדשנות בתחום העיר החכמה נשענת על חברות הזנק עסקיות

מאמצי הפיתוח של מערכת עיר חכמה בישראל, מלווים בתמיכת הממשלה בסטארטאפים ובחברות המגישות הצעות למכרזים. באופן מוצדק, פקידי הממשלה מאמינים בכך שסטארטאפים יכולים להירתם למאמץ של החברות הגדולות ולהציע חדשנות מוצלחת ודרכים יצירתיות לפתור את בעיות הערים השונות בישראל.

 

אבטחת סייבר היא אחת המטרות של העיר החכמה

אחת המטרות של פלטפורמת העיר החכמה היא לדאוג לאבטחת העיר. בקרב הערים בארץ יש צורך קריטי בהחלפת התפיסות המיושנות להגנת עיריות, עסקים ותשתיות. חברות אבטחת סייבר עובדות בשיתוף פעולה עם הרשויות כדי להגן על הערים ולטפל בנקודות תורפה אפשריות דרכן ניתן לפגוע בביטחון העיר.

 

התפקיד של המגזר הפרטי

גם המגזר הפרטי הוא שותף חיוני לפיתוח של טכנולוגיות העיר החכמה. קבוצת הטלקום הגדולה בישראל – חברת בזק, ממלאת תפקיד מרכזי במאמצים. בזק משקיעה מיליונים בבניית מערכות עבור עיריות המשתמשות באינטרנט להפעלת פנסי הרחוב, ביצוע בקרה על זיהום אוויר ואפילו איסוף האשפה. בנוסף, בזק משתפת פעולה עם חברות טלקום בינלאומיות מקבילות ליצירת תשתית מקוונת חדשנית עבור טכנולוגית העיר החכמה.

 

התעניינות בינלאומית בטכנולוגיית העיר החכמה

מדינות ברחבי העולם עוקבות אחרי הצמיחה של טכנולוגיות העיר החכמה החדשניות של ישראל ומבקשות סיוע בפיתוח טכנולוגיות משלהן. ערים בברזיל, הודו ובמזרח אפריקה פנו כבר בבקשות להסתייע במומחיותה של ישראל בתחום זה.

 

Source: barlaw.co.il