© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

ישראל: אומה של טכנולוגיה נקייה

טכנולוגיה נקייה

במהלך 20 השנים האחרונות השתנה עולמנו באופן ניכר. הדאגה לגבי שינויי האקלים עלתה לסדר היום העולמי, וכך נוצרו הזדמנויות חדשות עבור משקיעים ויזמים בתחום האנרגיה המתחדשת והנקייה.

מדינת ישראל כחלק מקידום הטכנולוגיה כנטבח מהותי בהכנסותיה מקדמת טכנולוגיות רבות, לרבות בתחום האנרגיה והמים. כפועל יוצא, ישראל, נחשבת לאחת ממעצמות המים הגדולות בעולם, והטכנולוגיות שפותחו בא ועוד מפותחים בא מהווים חוד החנית בתחום זה. גם בתחום האנרגיה, ישראל, פועלת לקדם טכנולוגיות חדישות בתחום.

 

עידוד החדשנות ואנרגיה נקייה

במסגרת המדיניות הלאומית, פועל משרד משאבי האנרגיה והמים של המדינה לעידוד הפיתוח של מקורות אנרגיה נקיים ומתחדשים, למען שתי מטרות:

1.       מטרה סביבתית – מהלכים אלה יסייעו לישראל להקטין את רמת זיהום האוויר ואת הסכנות הבריאותיות הנובעות ממנו לאזרחיה;

2.       מטרה כלכלית – תמיכה בעסקים מקומיים, המנסים ליצור וליישם טכנולוגיות אנרגיה נקיה חדשות, פועלת לצמצם את התלות הלאומית ביבוא, וגם מגדילה השקעות מצד גורמי חוץ שיכולות לחזק עוד יותר את עתידה הפיננסית של מדינת ישראל.

 

סיפורי הצלחה על טכנולוגיה נקייה

אין ספק שמדינת ישראל כבר מרוויחה מיישום המדיניות. בהתאם למדד החדשנות-  

Innovation Index Cleantech לשנת 2014, מדינת ישראל מציעה את ההזדמנויות הטובות ביותר בעולם לפתיחת חברות טכנולוגיה נקייה ולפיתוחן. ממצאי הדוח מציינים בין היתר כי:

  • מדינת ישראל ממוקמת במקום הראשון מבין 40 המדינות שסוקרו.
  • בפיתוח החדשנות בטכנולוגיה נקייה, אנו מדורגים הרבה מעל כל המדינות האחרות.
  • מדינת ישראל ממחזרת כ- 97% מהשפכים שלה, הרבה מעל הסטנדרטים במדינות האחרות.

נתונים אלו, מעמידים את ישראל בראש האומות המובילות בתחום זה, והתעשייה המקומית כוללת חברות בשלבי פיתוח שונים, קהילת משקיעים ענפה ומרכזי פיתוח של חברות בינלאומיות, ועל אף שלאחרונה הפכה ישראל לסוג של מעצמה בתחום הגז,  ישראל כבר מייצרת מעל 2% מסך צריכת החשמל שלה ממקורות אנרגיה מתחדשים, ועתידה להמשיך ולהגדיל את הייצור עם יעד של 20% מסך הצריכה כאשר חלקו נסמך גם על חדשנות טכנולוגית וממאמצי הפיתוח שישראל מקווה להשיג על מנת ליעל את הייצור.

עם זאת, אני מאמין, שמדינת ישראל יכולה וצריכה לממש יותר את הפוטנציאל הרב שעוד יש לה, כדי להפוך למעצמה בתחום, ולקדם פרוייקטים נוספים בתחום הטכנולוגיה הנקייה. בשביל זה היא צריכה להסיר חסמים, לא לערב פוליטיקה ולהבין שלא מה שעולה יותר, בהכרח יקר יותר.

 

Source: barlaw.co.il