© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

משחקים טקסס הולד'ם? פסק דין חשוב ניתן לאחרונה בנושא

לאחרונה דן בית המשפט המחוזי בחוקיותו של משחק הפוקר טקסס הולד'ם. זאת במסגרת ערעור פלילי על פסק דינו של בית משפט השלום בנוגע לכתב אישום אשר הוגש נגד המערערת ובעלה, בגין ניהול טורניר פוקר טקסס הולד'ם בדירתם. הערעור דן בשאלה אחת בלבד – האם משחק הפוקר טקסס הולד'ם הוא משחק אסור. ביתר דיוק – האם רכיב המזל גובר על רכיב הכישורים במשחק, כפי שטענה המדינה, או האם הכישורים גוברים על המזל, כפי שטענה המערערת.

 

בכדי להוכיח את טענתה של המערערת בעניין, זו הסתמכה, בין היתר, על חוות דעת של פרופסור מאוניברסיטת בר אילן, שהינו מומחה להסתברות.

 

בית המשפט המחוזי דחה את הערעור. הוא קבע כי משחק הפוקר טקסס הולד'ם הוא משחק אסור, וזאת כי רכיב המזל הוא היסוד המכריע במשחק. לפיו, יש לבחון את הסוגיה ביחס למשחקון פוקר אחד, ולא ביחס לטורניר פוקר, לאור לשונו של חוק העונשין. בהתאם, אף השימוש ב- bluffing במהלך המשחק אין בו כדי לשנות ממסקנה זו. זאת כי זוהי יכולת בעלת משמעות לטווח הארוך אך לא למשחקון הפוקר הבודד.

 

לפסק הדין חשיבות משמעותית. ראשית הפסיקה של בית המשפט בנוגע לרכיב העיקרי של פוקר – מזל או כישורים, היתה עד היום מצומצמת ביותר. שנית, בית המשפט אשר התמודד עם טענות מרכזיות שכללו חוות דעת של מומחה להסתברות קבע כי רכיב המזל גובר על רכיב הכישורים במשחק. החלטה זו תשפיע על המארגנים של משחקים ושל טורנירים של משחק הפוקר טקסס הולד'ם וגם על השחקנים. זאת כי ארגון משחקים אסורים ואף השתתפות כשחקן בהם הינם עבירות פליליות.

 

חשוב לציין כי פסק דין זה עסק במשחק שהתקיים בדירתם של המערערת ובעלה ולא במשחק פוקר המתנהל ברשת האינטרנט. לפחות בהיבט זה לא ניתן לפסול טענה כי יש לבצע בחינה מחודשת של הסוגיה מקום שעסקינן בפוקר באינטרנט.