© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

רגולציה – למה זה טוב ומהן השלכותיה?

לפעילות תחת משטר רגולטורי באינטרנט יתרונות רבים. חשוב להכיר ולדעת מהם:

ערך

 

פעילות תחת משטר רגולטורי מייצרת ערך גבוה יותר עבור המפעיל. זאת בשל הוודאות הגדולה יותר המוענקת למשקיעים ולשוק כולו. לפעילות "נקיה יותר" מיוחס ערך גבוה יותר, למרות שלעיתים עסקים מורשים גורפים פחות הכנסות.

 

רשוי עתידי

 

מונע מכשולים רגולטוריים מול הרגולטורים: מפעילים הפועלים ללא רשיון רגולטורי מסכנים את יכולתם לקבל רשיונות בעתיד, הן בתחום שיפוט בו הם פועלים והן בתחומי שיפוט אחרים.

 

צדדים שלישיים – מתווכים ולקוחות

 

קבלת רשיון רגולטורי היא גם חשובה למערכות היחסים עם מתווכים למיניהם, כגון חברות שירותי סליקה, בנקים, ספקי שירותי אינטרנט ועוד. כל ההתנהלות של עשיית עסקים ללא רשיון הופכת לקשה יותר ונלווית בעלויות גבוהות יותר. בנוסף, נוטים לקוחות להעדיף מפעילים בעלי רשיון רגולטורי.

 

הכרה ברשיונות חוצי גבולות באיחוד האירופאי

 

ניתנת הכרה ברשיון רגולטורי מכל אחד מתחומי השיפוט של האיחוד האירופאי על בסיס "פספורט" של הרשיון לכל יתר תחומי השיפוט בתוך האיחוד האירופאי, ללא צורך בקבלת רשיון רגולטורי נוסף.

 

סנקציות

 

מן סתם, מפעילים חוסכים לעצמם את שורת הסנקציות המוטלות על מפעילים הפועלים ללא רישיון רגולטורי.

 

השלכות של יישום משטר רגולטורי:

 

יציאה של מפעילים / פחות תחרות / התכנסות השוק

 

חברות ומפעילים אשר לא יצליחו להשיג רשיון ייצאו מהשוק או ימכרו את עסקיהם לבעלי רשיון חדשים, דבר אשר יסייע לבעלי רישיון להשיג נתחי שוק גדולים יותר.

 

מפעילים חדשים ידחו כניסה עד להתייצבות השוק

 

מפעילים אשר טרם נכנסו לשוק בהעדר משטר רגולטורי יעדיפו לדחות את כניסתם עד להתייצבות המשטר הרגולטורי החדש. צעד זה מסייע למפעילים הקיימים לתפוס נתח שוק לפני כניסת התחרות החדשה.

 

מערכת יחסים קרובה עם הרגולטורים

 

מעורבות בתהליך החקיקה לקראת משטר הרשוי יוצרת למפעילים מערכת יחסים קרובה עם הרגולטורים, דבר אשר יתכן ויטיבו להם בתור בעלי הרשיונות העתידיים.

 

כניסה לשוק של משקיעים חדשים

 

משטר רשוי חדש מאפשר למשקיעים, שעד כה נמנעו מלהיכנס לשוק בהעדר משטר רישוי, להיכנס לשוק ולהזרים מימון נוסף למפעילים המורשים. 

 

חזרה לכל העדכונים

תגיות: רגולציה