© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

תיקון ראשון לחוק הספאם

בתחילת החודש אישרה הכנסת כי האיסור על שיגור דבר פרסומת באמצעות פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי, הודעה אלקטרונית או הודעת SMS, בלא קבלת הסכמה מפורשת של הנמען בכתב ומראש (Opt-In) (ספאם או דואר זבל) – יורחב ויחול גם על "דבר פרסומת" שהינו מסר המופץ לציבור הרחב שמטרתו בקשת תרומה או הפצת תעמולה. 

 

עם זאת נקבע, כי האיסור לא יחול על 'תרומה' שהינה בגדר בקשת תרומה לשם התמודדות בבחירות מקדימות לפי חוק המפלגות, בבחירות לכנסת ובבחירות לראש רשות מקומית או לרשימת מועמדים ברשות מקומית. כמו כן לא יחול על הפצת 'תעמולה' אשר יש בה מסר פוליטי, ובכלל זה תעמולת בחירות (להבדיל מהפצת רעיונות לשם השפעה על עמדות או התנהגויות, עליה כן יחול האיסור).

 

תיקון לחוק הספאם קובע גם, כי ניתן יהיה לשלוח "דבר פרסומת" באמצעות דואר אלקטרוני בלבד, לשם קבלת תרומה או הפצת תעמולה על-ידי מפרסם שהוא עמותה או חברה לתועלת הציבור, והדבר לא יהווה הפרה של משלוח דבר פרסומת אסור, ובלבד שהנמען לא הודיע על סירובו לקבל את דבר הפרסומת באחת מן הדרכים הקבועות בחוק. 

 

תיקון לחוק הספאם – משמעויות

 

משמעות התיקון הינה שעמותות וחברות לתועלת הציבור, יוכלו לשלוח הודעות דואר אלקטרוני לשם בקשות לקבלת תרומה או לשם הפצת תעמולה. זאת גם ללא קבלת הסכמה מוקדמת ועד שהנמען הודיע להן, כי הוא אינו מעוניין בכך. זאת כאמור רק באמצעות הודעות דואר אלקטרוני ולא כאשר מדובר על אמצעי התקשורת האחרים המנויים בחוק (פקס, SMS, מערכת חיוג אוטומטי). 

 

באשר למשלוח דבר פרסומת (ובכלל זה כעת, גם בדרך של בקשת 'תרומה' או 'תעמולה') באמצעות מערכת חיוג אוטומטי – תיקון לחוק הספאם מוסיף, כי במידה ודבר הפרסומת משוגר באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, יציין המפרסם בתחילת כל שיחה טלפון, כי הנמען רשאי לבקש להסיר את שמו מרשימת התפוצה של המפרסם, ויאפשר לו, מיד לאחר מכן, להסיר את שמו גם בדרך של לחיצה על החייגן.

 

***

משרדנו עומד לרשותכם בשאלות של ספאם ופרטיות. למידע נוסף הקליקו כאן

Source: barlaw.co.il