© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

העסקת בני ובנות נוער בחופשת הקיץ: רענון נהלים

השבוע ייצאו בני הנוער לחופשת הקיץ, ורבים מהם ישתלבו במקומות עבודה עד תחילת שנת הלימודים. חוק עבודת נוער קובע הוראות ברורות לגבי המותר והאסור בהעסקת בני נוער.

 

מאיזה גיל מותר לי להעסיק בני נוער?

 

במהלך חופשת הקיץ אסור להעסיק בני נוער מתחת לגיל 14. נער או נערה שמלאו להם 14 וטרם מלאו להם 15, ניתן להעסיק רק בעבודות קלות שאין בהן כדי להזיק לבריאותם ולהתפתחותם. חשוב לזכור שמתחילת שנת הלימודים חל איסור להעסיק בני נוער בגיל זה.

 

האם צריך אישור מיוחד להעסקת בני נוער?

 

על המעסיק להחזיק במקום העבודה צילום תעודת זהות של הנער או הנערה או של הוריו, בצירוף אישור רפואי מרופא כללי, שהוא תנאי להעסקת בני נוער.

 

האם מותר להעסיק בני נוער בשעות נוספות?

 

לא. חל איסור על העסקת בני נוער בשעות נוספות.

 

מותר להעסיק בני נוער לכל היותר 8 שעות ביום, ולא יותר מ-40 שעות בשבוע בסך הכול. צעירים בני 16 ומעלה מותר להעסיק עד 9 שעות ביום, ובלבד ששבוע העבודה לא יעלה על 40 שעות שבועיות. לאחר 6 שעות עבודה חובה לתת לבני הנוער העובדים הפסקה של 45 דקות למנוחה, מתוכן לפחות חצי שעה רצופה.

 

האם מותר להעסיק בני נוער בשבת?

 

לא. חל איסור על העסקת בני נוער במנוחה השבועית. מדובר באיסור מוחלט ואף לא ניתן לקבל היתר להעסקת בני נוער במנוחה השבועית. מנוחה שבועית היא 36 שעות מכניסת השבת ועד לאחר צאתה.

 

מה לגבי תקופת ניסיון?

 

תקופת ניסיון (או "התלמדות") היא תקופת עבודה לכל דבר ועניין ויש לשלם בעבורה שכר וזכויות על פי חלקן היחסי. הדבר נכון גם לגבי השתלמויות לקראת קייטנות.

החוק כולל הוראות נוספות למשל בנוגע לעבודת לילה, רישום שעות עבודה, שכר המינימום לבני נוער עובדים, תשלום עבור נסיעות לעבודה והוראות אחרות שנועדו להבטיח את זכויותיהם של בני נוער עובדים.

 

***

אנו עומדים לרשותכם בכל שאלה או התלבטות בנושא דיני עבודה ונושאים אחרים. קיץ נעים!

***

 

 

תגיות: העסקת בני נוער