© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

עדכוני רשות החדשנות לחברות נתמכות ומסלולי תמיכה חדשים

רשות החדשנות פרסמה הקלה לחברות נתמכות באופן ההכרה בהוצאות בגין עובדים אשר נמצאות בתקופת ביצוע תכנית מאושרת.

 

לצורך הכרה בהוצאות שכר עובדים, על העובדים לדווח באופן פיזי בחברה עצמה על שעות העבודה שלהם במערכת דיווח שעות ממוחשבת. הדיווח צריך להיעשות בתחילת ובסיום כל יום עבודה.

 

נוכח המעבר לעבודה מרחוק בתקופה זו, הרשות הודיעה כי תכיר בהוצאות שכר עובדים המבצעים עבודה מהבית כהקלה זמנית. לצורך זה, על העובד לדווח נוכחות באופן יומיומי. זאת באמצעות אמצעי דיווח מרחוק המאושר על-ידי הרשות, באפליקציה לדיווח, או באמצעות פורטל החברה. במידה ולא קיימת אפשרות דיווח מרחוק (גם לחברות בעלות מערכת ממוחשבת המאושרת על-ידי הרשות) – על העובדים לדווח על שעות העבודה באמצעות קובץ הקצאת שעות למשימות של הרשות.

 

בנוסף, הרשות פתחה שורה של קולות קוראים לחברות להגשת בקשות לתמיכה הנוגעות לפיתוחים טכנולוגיים להתמודדות עם אתגרי מגיפת הקורונה.

 

המסלולים הפתוחים להגשת הצעות:

  • במסגרת תוכנית מופ"ת – עידוד חדשנות טכנולוגית בתהליכי ייצור. תמיכה בחברות תעשיות במגוון רחב של תחומים: ציוד רפואי, ציוד טיפולי, ציוד מניעת הדבקה, רפואה מרחוק, מכשירי מדידה ובקרה, טקסטיל, ייצור כימיקלים, פולימרים ופלסטיק ועוד. התמיכה מיועדת לפיתוחים בתחומי אמצעי מיגון, בידוד לצורך המשכיות עסקית, חיטוי, ניטור וטיפול במחלה. התמיכה יכולה להינתן גם לחדשנות בשימוש בחומרי גלם, שיפור וחדשנות בתהליכי ייצור והתאמה של מוצרים קיימים לטיפול והתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה.
  • מסלול המיועד לחברות טכנולוגיות או מוסדות מחקר להגשת תכניות מחקר ופיתוח של רעיונות טכנולוגיים או יישומים בשלבים מוקדמים (Ideation). התמיכה היא במסלול הטבה 2 של הרשות במסגרת מסלול הבריאות הדיגיטלית עבור חברות, מסלול הטבה 7 לחוקרים אקדמיים וקיים גם מסלול להעברת ידע אקדמי לתאגיד תעשייתי במסגרת מסלול הטבה 6 כמו גם מסלול תנופה ליזמים פרטיים. בקול קורא זה אין הגבלה על תחומי ההצעות.
  • המסלול המיועד לחברות בצמיחה וימומן כחלק ממסלול הטבה 2 של הרשות. המסלול קורא לחברות טכנולוגיות להגיש תכנית מחקר ופיתוח של מערכות, מוצרים או פתרונות טכנולוגיים לרבות פרויקטים בשלבי פיתוח, בשלבי הרצה ובשלבי הדגמה (כולל התקנה חצי-מסחרית של המוצר והטמעתו, לרבות הטמעת המוצר בהיקף נרחב בארגוני הבריאות). גם כאן אין מגבלה על תחומי המחקר והפיתוח המוצעים.

 

לפי פרסומי הרשות, הכוונה היא להחיל הליכי בדיקה מהירים עבור הבקשות ולכן תקופות המענה לקולות הקוראים הן קצרות.

 

***

אנחנו ממליצים לחברות לעקוב אחר הפרסומים של רשות החדשנות ביחס לקולות קוראים נוספים.

מחלקת הטכנולוגיה של משרדנו תשמח לסייע לכם בנושא זה. 

תגיות: נגיף הקורונה | רשות החדשנות