© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

טיוטת חוזר בנושא מיסוי פעילות במטבעות וירטואליים

רשות המיסים פרסמה לאחרונה טיוטת חוזר בנושא מיסוי מטבעות וירטואליים. בהתאם לטיוטא, עמדת רשות המיסים הינה כי יש לראות במטבעות וירטואליים כ"נכס" ולא כמטבע או מטבע חוץ ואף לא כנייר ערך.

 

פועל יוצא מפרשנות זו של רשות המיסים הינה כי הפרשי שער של מטבע דיגיטלי שנצמחו ליחידים יהיו חייבים במס (רווח הון) בעת מימוש המטבע הדיגיטלי, לעומת הפרשי שער של מט"ח אשר פטורים ממס אצל יחידים.

 

כמו כן, לעמדת רשות המיסים ברגע שמדובר בעסקה מסחרית שאיננה בעלת אופי הוני, הרי שהשינוי בשער המטבע הווירטואלי יהיה כפוף למס כהכנסה מעסק.

 

עוד מציינת הרשות כי תשלומים באמצעות מטבעות וירטואליים יהיו כפופים לאותם הכללים כמו כל נכס אחר, לרבות לעניין כללי ניכוי מס במקור ודיווח.

 

בין היתר, עוסקת הטיוטא גם במישור מע"מ של המטבעות הווירטואליים ומציינת כי הינם בגדר טובין ומשכך כפופים למע"מ כמו כל מכירה של טובין אחרים. בנוסף, עמדת רשות המיסים הינה, כי מי שהינו כורה מטבעות וירטואליים באופן כזה שהדבר עולה לידי עסק, יש לראות בו כעוסק לעניין חוק מע"מ על כל המשתמע מכך.

 

משמעות הטויטא

המשמעות היא למעשה הטלת מגבלה כמעט בלתי עבירה על השימוש במטבעות וירטואליים בישראל, לאור החבויות והעלויות הכרוכות בשימוש בהם, כמו גם לאור חובות הדיווח היוצאות נגד בסיס השימוש בביטקוין ובמטבעות דומים.