© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

הקלות מס – מלחמת "חרבות ברזל"

רשות המיסים פרסמה בימים האחרונים מספר הקלות לימי המלחמה. בין היתר פורסמו ההקלות הבאות:

 

תרומות

עמותות ולחברות לתועלת הציבור (חל"צ), שיש להן אישור בר תוקף בהתאם לסעיף 46 לפקודת מס הכנסה, יכולות להרחיב את פעילותן ולגייס תרומות לשם סיוע במאמץ המלחמתי גם אם פעילות זו אינה מוגדרת בתקנונן כמטרתן הציבורית. לדוגמא, עמותה המחזיקה אישור לפי סעיף 46 ומטרתה הציבורית חינוך תוכל להרחיב את פעילותה לגיוס תרומות לרכישת ציוד ומזון או כל פעילות אחרת לטובת חיילים, משפחות שנפגעו במלחמה וכדומה. אותה עמותה/חל"צ רשאית להוציא לתורם קבלה המקנה לו את הזכות ליהנות מזיכוי מס לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה בשל תרומתו, וזאת בהתקיים תנאים מסוימים (יש לקבל החלטה במוסדות העמותה/חל"צ בעניין, התרומה תיועד לסייע בעת המלחמה ועוד). הרחבה בעניין ניתן למצוא בפירסומנו כאן.

 

יבוא ציוד לתרומה לצה"ל או לסיוע אזרחי

בהתאם לדין, על יבוא של ציוד לישראל יש צורך לשלם מע"מ ולעיתים אף מכס בעת שחרור הציוד מרשויות המכס. רשות המיסים פרסמה נוהל סדור על מנת לדאוג כי יבוא ציוד צבאי או אזרחי כתרומה בעת המלחמה יזכה לפטור ממע"מ. על מנת לשחרר ציוד המיועד לתרומה לצה"ל יש ליצור קשר עם מנהלת משרד הביטחון בטלפון 073-3538888 או במייל [email protected]. לשחרור ציוד אזרחי (שאינו מיועד לצה"ל), יש לפנות למוקד מנהל המכס בטלפון 074-7409111 או במייל [email protected].

 

יחיד תושב חוץ שמגיע לשירות מילואים

רשות המסים מבהירה כי תקנה 3(3) לתקנות מס הכנסה (קביעת יחידים שיראו אותם כתושבי ישראל וקביעת יחידים שלא יראו אותם כתושבי ישראל), הקובעת כי יראו כתושב חוץ יחיד שהגיע לישראל לשם שירות בצבא הגנה לישראל עד לסיום שירותו הצבאי, כוללת אף יחיד אשר הגיע לישראל בעקבות קריאתו למילואים בצו חירום ("צו 8"). כלומר, תושב חוץ אשר הגיע לישראל לשירות מילואים על פי צו 8 ימשיך וייחשב לתושב חוץ עד לתום שירות המילואים ויוכל להגיש את הודעתו לרשות המסים על רצונו בכך גם במועד מאוחר יותר.

 

מתן ארכות שונות

מועדי הגשת הדיווחים התקופתיים לחודש ספטמבר 2023 במע"מ, ניכויים ומקדמות מס הכנסה יידחו. ייתנו ארכות להגשת דוחות מס והצהרות הון לשנת 2022, יינתנו ארכות להשגה וערעורים, הגשת מסמכים וניהול הליכי שומה בכלל מערכי המס וכן יוארך תוקפם של אישורי ניכוי מס במקור שתוקפם פג ביום 30 בספטמבר 2023. כמו כן, לא יוטלו עיקולים חדשים בגין חובות, וכן לא יבוצעו הליכי הוצאה לפועל ומימושי עיקולים עד ליום 1 בדצמבר 2023.

 

***

 

מחלקת המיסים בברנע ג'פה לנדה עומדת לרשותכם. נשמח לייעץ לכם ולעמוד לרשותכם בעניין זה.

 

עו"ד הראל פרלמוטר הוא שותף וראש מחלקת מסים במשרד. אלון דוידוביץ' הוא עורך דין במחלקה.

תגיות: הקלות מס | חרבות ברזל | מצב מיוחד בעורף