© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

השכרת דירות לטווח קצר- עדכון מיסים

במהלך דיון בוועדת הכנסת, הודיעה רשות המיסים, כי בקרוב תפרסם חוזר בנושא השכרת דירות לטווח קצר, שיעסוק בין היתר בהשכרת דירות באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות כדוגמת Airbnb. ההודעה עלתה במסגרת דיון עם מספר גורמים, ביניהם רשות המיסים, התאחדות המלונות, רשות השלטון המקומי ועוד.

 

על פי נתונים שפורסמו לאחרונה, בשנת 2015 כ-128,000 תיירים שהגיעו לישראל שהו בדירות Airbnb. זהו גידול של כ-45% ביחס לשנת 2014 וגידול של כ-40% במספר הישראלים המציעים את דירותיהם להשכרה באמצעות "Airbnb" ועומד כיום על למעלה מ-13,000. כמו כן, השכרה ממוצעת בישראל ב- Airbnb, מוערכת כמניבה למשכיר הכנסה שנתית בהיקף הזהה כמעט לשכר החודשי הממוצע במשק.

 

שאלת מיסוי השכרת דירת מגורים בפלטפורמות מסוג זה, מעלה לא מעט שאלות ומציבה הרבה תחומים "אפורים". אם נוסיף לכך את שתיקת המחוקק ורשויות המס, הרי שיש מתכון פלא לאי דיווח, העלמה ואי תשלום מס.

 

עוד לפי נתונים שפורסמו, שהות ממוצעת של תייר בישראל בדירת "Airbnb" עומדת על כ-6 ימים, שהיא פרק זמן קצר מאוד. בצירוף מנגנון עסקי, מומחיות והשכרות מרובות הרי שיכול משכיר להיכנס בקלות להגדרת הכנסה מעסק. בשל זאת הוא יהיה כפוף הוא למס בהתאם למדרגות המס השולי שלו (עד 48%). כתוצאה, לא רק מס הכנסה יכול להידפק על דלתותיו, אלא גם רשויות המע"מ, ביטוח לאומי, אגף הארנונה העירוני ועוד.

 

יחד עם זאת, ישנם מצבים שאינם ברורים עדיין מבחינת המיסוי שיחול עליהם. למשל כאשר אדם משכיר את דירתו לתקופות של חודש או יותר, האם גם כאן הוא חשוף לסיווג כעוסק או שמא מדובר בשכירות רגילה שיכולה ליהנות מפטור או מסלול מס מופחת של 10%?

 

כאמור, רשות המיסים הודיעה כי בקרוב תפרסם חוזר מקצועי בנושא אשר יסדיר את הסוגיות בנושא.

עד אשר ייצא חוזר זה ואף לאחריו ישנם כלים רבים לבנייה ותכנון אסטרטגיית המס למי אשר בוחר להשכיר את נכסיו באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות המאפשרות השכרת דירות לטווח קצר, דוגמת Airbnb.

 

משרדנו ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בנושא זה. לפרטים נוספים ויצירת קשר, הקליקו כאן