© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

תזכיר חוק: תמריצי מס למשקיעים בסטארט-אפים אשר ייסחרו בבורסה בת"א

על מנת לקדם את תעשיית הטכנולוגיה והביומד ולהפוך את הבורסה הישראלית לאלטרנטיבה ראויה לגיוסי הון של חברות אלו, הוקמה וועדה מיוחדת לבחינת התמריצים האפשריים בתחום המיסוי.

 

עיקרי המלצות הוועדה:

 

  1. הקמת קרנות היי טק נסחרות במודל של קרנות נאמנות סגורות אשר יהיו רשאיות להשקיע עד 30% מן הסכום שיגוייס מהציבור בניירות ערך של חברות הייטק לא נסחרות, ועד 50% במקרה בו תתקבל תמיכת מדינה. קרנות אלו יהיו קרנות פטורות ממס ובתנאי שקיבלו את אישור המנהל.
  2. הפטור ממס לקופות גמל על הכנסה מדיבידנד, ריבית והפרשי הצמדה וריבית מהחזקה של קרן לטכנולוגית עילית יחול אף אם ההחזקה הינה בשיעור של עד  75% (ולא 50% כפי שהיום) .
  3. תחוקק הוראת שעה לתקופה של שלוש שנים על פיה עלות ההשקעה במניות שנרכשו במסגרת הנפקה של חברת מו"פ (חברה שהוכרה ככזו על ידי המדען והונפקה בסכום שבין 1 – 0.2 מיליארד ש"ח) תוכר במועד ההשקעה כהפסד הון בר קיזוז, במקום הכרה במכירת המניות כעלות. זאת עד לסכום של 5 מיליון ש"ח לתקופה שבין ינואר 2016 ועד סוף דצמבר 2018.
    במידה ולא השתמש המשקיע בכל ההפסד , יוכר הפסד זה כעלות בעת מכירת המניות.
  4. יחידים בעלי שליטה בחברות מו"פ יוכלו לבחור להתחייב במס על שיעור עליית אופציות המוחזקות על ידם טרם רישום החברה בבורסה, ממועד הרישום בבורסה ועד למימוש במסלול רווח הון. אין ספק שמימוש המלצות אלו יהוו  זריקת דחף רצינית הן לשוק ההון הישראלי המנומנם והן למשקיעים.

 

יכול ויש צורך בהתאמות של הנוסח המוצע על מנת למזער נזקים עקיפים וטענות לאפליה, אך מעבר לזה מדובר בצעד אמיץ שיכול רק לתרום לכלכלה הישראלית יחד עם הטבה לציבור המשקיעים.

 

נדגיש כי כאשר הממשלה מקדמת הטבות מס מעין אלו, יש צורך להסדיר מראש מסלולים ירוקים לקבלת ההטבות על מנת שלא יווצר מצב דומה לזה אשר נוצר עם חוק האנג'לים ובו, בשל בעיות בירוקרטיה ואי וודאות המהלך לא צלח. נקווה שעד לחיקוק החוק בקריאה אחרונה ישכילו הרשויות להנגיש את כוונת המחוקק לתהליכים הבירוקרטיים.

 

****

 

מחלקת המיסים תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בנושא.

 

חזרה לכל העדכונים

 

 

תגיות: ביומד | תמריצים