© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

תיקון פקודת מס הכנסה – חילופי מידע בין רשויות מס

במהלך יולי אושר תיקון לפקודת מס הכנסה אשר קובע כי מוסדות פיננסיים יחויבו לזהות את תושבות בעלי החשבון לצורכי מס כמו גם אזרחותם ולהעביר דיווחים אלה לרשות המסים על מנת שזו תעביר מידע זה לידי רשות מס זרה. 

 

לצורך כך תוקנו מספר סעיפים בפקודה שעד כה לא התירו העברת מידע המצוי בידי רשות המיסים לרשויות מס זרות, לצד קביעה של עיצומים כספיים אשר יוטלו על מוסדות פיננסים אשר לא יעבירו מידע ו/או אשר יעביר מידע חלקי לרשות המיסים (עיצומים אשר יכולים להגיע לסכום של 250,000 ₪ עבור כל הפרה). 

 

התיקון הינו המשך ישיר לחקיקות שונות (ובמרכזן חוק ה-FATCA האמריקאי) אשר חוקקו כדי למנוע מיחידים ומתאגידים אמריקאים שבבעלותם נכסים פיננסיים מחוץ לגבולות ארה"ב להתחמק מחובת דיווח ומתשלומי מס לרשויות המס בארה"ב. 

 

במסגרת ה- FATCA, מוסדות פיננסיים כגון בנקים, שאינם אמריקאים חויבו לערוך בדיקה של החשבונות המנוהלים בהם או באמצעותם, לזיהוי בעלי חשבונות אמריקאים ולהעביר מידע פיננסי אודותיהם לרשויות המס בארה"ב ואם לא יפעלו כך יהיו צפויים לסנקציות בארה"ב. 

 

מדינת ישראל חתמה על הסכם בילטרלי עם ארה"ב ליישום הוראות חוק ה-FATCA כבר לפני שנתיים כאשר במסגרתו התחייבה ממשלת ישראל להורות לגופים פיננסיים ישראלים לבדוק חשבונות המתנהלים אצלם ולהעביר לרשות המסים מידע אודות חשבונות של לקוחות המוחזקים באופן ישיר או עקיף בידי אזרחי ארה"ב ותושביה. כמו כן, מדינת ישראל התחייבה כי רשות המסים הישראלית תעביר את המידע האמור לרשויות המוסמכות בארה"ב. 

 

בנוסף, מדינת ישראל הצטרפה להסכם מולטילטרלי לחילופי מידע של ארגון ה-OECD –Common Reporting Standards עליו חתמו עד לעת הזאת למעלה מ- 90 מדינות. במסגרת כך, התחייבה מדינת ישראל לבצע שינויים בחוק הישראלי ולהתחיל להעביר מידע לרשויות מס זרות עד לסוף שנת 2018.