© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

נכשל ניסיון של בעלי משרדים במרתף בניין בתל-אביב להסב את המשרדים לדירות

ועדת הערר המחוזית בתל אביב, ביטלה לאחרונה היתר בנייה שנתנה העירייה לבעלים של משרד שביקש להסב אותו למגורים,  בבניין המיועד להריסה במסגרת תמ"א 38.

 

הועדה השתכנעה שבעל המשרד, היחיד מבין 27 בעלי הזכויות שעוד לא חתם על הסכם לביצוע תמ"א 38 בבניין, לא מעוניין באמת לממש את ההיתר לשימוש חורג אלא לזכות בתמורה מוגדלת מהיזם במסגרת המו"מ למימוש הפרויקט.

 

מדובר בפרויקט בשני בניינים צמודים ברחוב פרופ' שור 27 ו-29 בתל אביב. בבניינים יש כיום 26 דירות מגורים ובקומת המרתף ישנם ארבעה משרדים שנבנו בהיתר עם הקמת הבניינים בשנות ה-50.

 

בעל המשרד הגיש בשנת 2015 בקשה לועדה המקומית לאישור שימוש חורג לצמיתות ולהסבת המשרדים לארבע דירות מגורים. לבקשה הוגשו התנגדויות מטעם בעלי הדירות, אולם על אף התנגדויות אלו הועדה המקומית אישרה אישור חורג למגורים לאותם משרדים לתקופה של כ-10 שנים. 

 

 

על החלטה זו הגישו בעלי הדירות ערר לועדת הערר המחוזית, אשר במסגרתה טענו כי מתן השימוש החורג עלול לסכל מימוש פרויקט תמ"א 38. עוד נטען, כי מתן היתר לשימוש חורג יוסיף ארבע  דירות שיש להעניק לבעליהן תמורה. זה יכול לסכל את ההיתכנות הכלכלית של הפרויקט.

 

 

הוועדה קיבלה את הערר וביטלה את החלטת הועדה המקומית המתירה את השימוש החורג. הועדה טענה, כי למבקש היתר לשימוש חורג בבניין משותף אין זכות לעשות בו כרצונו. משכך לא ניתן לאשר את הבקשה להיתר ויש להמתין להכרעה במחלוקת הקניינית בטרם תידון שוב בבקשה. 

 

 

מול כלל המבחנים שנקבעו בהחלטות שונות של ועדת ערר לאורך השנים בהקשר של בקשה להיתר לשימוש חורג מתכנית, ובשקלול תוצאות המבחנים אף בהתחשב בעובדה כי מקודמת במקביל בקשה לביצוע פרויקט תמ"א 38, אין מקום להתיר עתה את השימוש החורג למגורים. 

תגיות: היתר בנייה | התחדשות עירונית | תמ"א 38