© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

חוקים חדשים בברזיל ובהודו בתחום הגנת הפרטיות

לאחרונה נחקק בברזיל חוק חדש להגנת הפרטיות–Brazilian General Data Protection Act  (GDPA). החוק החדש מרחיב באופן משמעותי את ההגנות המוענקות למי שמידע אישי נאסף לגביו, ומטיל חובות על עסקים האוספים ועושים שימוש במידע. החוק ייכנס לתוקף בפברואר 2020 ויחול על מי שאוסף ועושה שימוש במידע אישי של תושבי ברזיל. בכך עשוי לחול גם על חברות ישראליות אשר עושות עסקים בברזיל.

 

GDPA

ה-GDPA מעניק זכויות מסוימות לתושבי ברזיל ביחס לשימוש ואיסוף במידע האישי שלהם, לרבות הזכות להישכח, הזכות לקבלת המידע האישי והזכות לניידות המידע. בנוסף, החוק קובע הוראות המחייבות חברות לעדכן את "מדיניות הפרטיות" ו-"תנאי השימוש" שלהן כך שישקפו ויותאמו להוראות ה-GDPA. כמו כן, החוק קובע שעל חברות למנות ממונה על הגנת הפרטיות.

 

ה-GDPA מאפשר הטלת קנסות על עסקים אשר אינם פועלות בהתאם להוראות החוק. זאת בגובה של עד 2% מהמחזור השנתי בשנת הכספים הקודמת. הקנסות בהתאם ל-GDPA מוגבלים לתקרה של 50,000,000 ריאל ברזילאי בגין כל הפרה בודדת.

 

הגנת הפרטיות – מגמה עולמית

ברזיל אינה המדינה היחידה הפועלת בהתאם למגמה העולמית בתחום של הגנת הפרטיות. לאחרונה פרסמה הודו טיוטה ראשונה של הצעת חוק להגנת הפרטיות. בדומה ל- GDPA, הצעת החוק מסדירה את הסטנדרטים לאיסוף ועיבוד נתונים אישיים ומאפשרת הטלת קנסות. הצעת החוק מבקשת להחיל את ההסדרים גם על ישויות זרות בעלות קשרים עסקיים בהודו או המקיימות פעילות בהודו מול תושביה או העוסקות ב-profiling (סינון מידע על פי מאפיינים של אוכלוסיות).

 

בהיבטים רבים דומים דברי החקיקה האמורים לעיל להוראות התקנות האירופיות בתחום הגנת הפרטיות –GDPR שנכנסו לתוקף במאי 2018. הואיל וה-GDPR משקף, נכון להיום, את פסגת המאמצים להגן על מידע אישי מדינות רבות מחוץ לאיחוד האירופי מבקשות לאמץ הסדרים דומים.

 

חברות ישראליות עם פעילות בינלאומית: שימו לב

על עסקים וחברות העושים שימוש במידע אישי – ללא קשר למקום ממנו הם פועלים או לשווקים אליהם הם מכוונים – להיערך כבר עתה ולשקול היטב את הכפפת הפעילות שלהם לחקיקה אשר, ברוב המקרים, תדרוש התאמה לתחום השיפוט בו נמצאים מושאי הנתונים.

אפילו במקרה בו החקיקה המקומית הינה מקלה באופן יחסי, קרוב לוודאי שמצב זה ישתנה בקרוב באופן המטיב עם מושאי המידע. יודגש כי היעדר היערכות להתפתחויות בתחום הגנת הפרטיות עלול להוביל לפגיעה בפעילות העסקית של עסקים וחברות שפעילותם אינה תואמת את עקרונות והוראות החקיקה בתחום.

 

***

צוות הרגולציה במשרדנו מלווה חברות ישראליות לגבי האופן בו פעילותם עשויה להיות כפופה לחוקי הגנת הפרטיות בארץ ובעולם. אנו עומדים לרשותכם בכל שאלה הנוגעת לפרטיות ואיסוף מידע. 

תגיות: פרטיות